Aparte 'baan'

Hoi meiden,

Ik ga het proberen kort te houden.
Mijn vriend waar ik nu bijna vier jaar mee ga woont op zichzelf samen met een vriend.
Hij heeft best wat geld problemen en werkt na zijn school en stage ook full-time.
De vriend waar hij mee samen woont kent iemand waar mijn vriend voor zou kunnen werken.
Het gaat om een huis waar twee meiden mannen ontvangen voor geld (hoeren)
en waar een man in huis moet zijn om op hen te letten.
Hiermee bedoel ik dat hij dus die meiden beschermt voor vreemde snuiters.
Mijn vriend denkt er nu serieus over na om dit werk te gaan doen, puur uit geldnood.
In eerst instantie probeerde ik me er buiten te houden en heb ik gezegd dat hij zelf de keuze moet maken,
in de hoop dat hij snapt dat hij zelf snapt dat het echt GEEN optie is en hij het dus niet gaat doen.
Ik heb twee weken mijn mond gehouden (hij doet het werk nog niet hoor),
maar gister heb ik toch maar mijn mening gegeven.
Mijn mening is dat het ten eerste gevaarlijk is.
Hij kan zomaar een enge gast binnenlaten die hem neersteekt ofzo (worst case scenario).
Ten tweede is het slecht werk.
Ten derde heeft hij kans opgepakt te worden door de politie
en ten vierde zit het mij ook totaal niet lekker dat hij met twee hoeren in een huis zit (respectloos voor mij, toch?).
Hij reageerde in eerste intantie niet erg begripvol,
maar later bleek dat dit kwam omdat hij het zelf ook eigenlijk wel weet,
maar het toch echt wil door het geld.
Mijn vraag aan jullie: wat vinden jullie?
Wat zouden jullie doen/zeggen?

Xx

Ik vind het echt een ‘‘no go’’ maar dat kan aan mij liggen…

Ik vind het ook een no go, ik werk liever harder en langer voor minder geld dan dat ik dit werk zou doen.

Dat lijkt me ook echt 3x niks nee, als je vriend dat doet. Sowieso die hele baan niet eigenlijk, maar goed.

Kan je niet samen met je vriend een andere baan proberen te vinden? Er moet vast wel iets te vinden zijn, desnoods in een supermarkt ofzo.

@ noma: Ja ik ook, maar hoe zou jij er dan mee omgaan?

Ik zou dat echt niet doen, het is een raar wereldje met die hoeren. Allemaal underground enzo. Ik zou als ik hem was het afslaan en iets zoeken waar die aan geld kan komen, maar zeker niet dit.

Ik zou tegen hem zeggen dat je het niet fijn vind als hij dat zou gaan doen, omdat je het een raar wereldje vind en er allemaal gevaarlijke kanten aan zitten. En dat je hoopt dat hij begrip voor je heeft en het niet gaat doen…

Ja hij heeft al een baan, maar verdiend echt niet genoeg om rond te komen, ondanks dat het fulltime is.
En het feit alleen al dat hij het WIL vind ik erg…

Beetje jammer dat het feit dat het hartsikke illegaal is en levensgevaarlijk hem al niet afschrikt. Wat geld wel niet met je doet he?

Ik zou het niet toestaan, wat als hij idd in het ziekenhuis beland, of in de gevangenis? En wat als hij bedreigd wordt, straks krijg jij er ook ongewild mee te maken. Ik zou er niet aan beginnen.

Mensen doen gekke dingen als ze geld nodig hebben… Echt.
Maar daar heb je natuurlijk niks aan, ik denk niet echt dat je iets kùnt doen. Als hij het ècht wilt doet hij het vast wel.

Mee eens. Alleen langer dan 5x8 uur per week kan niet, wat hij dus al doet… Hij heeft school en stage ook nog.

Tja, minder geld uitgeven dan misschien?
Deze baan zou ik in ieder geval uitsluiten.

Daar ben ik het mee eens. Als hij niet zo in geldnood had gezeten had hij het dan ook niet gedaan hoor. Ik heb hem erg niet eens over gehoord dat IK er inderdaad ook mee in de problemen kan komen. Ik heb tegen hem gezegd: als je het gaat doen en dus kennis gaat maken, ga ik mee! En hij heef tgezegt dat dat prima is. Inderdaad wel vreemd dat hij niet nadenkt bij het gevaar voor mij (al bedacht ik het mezelf ook niet).

Heeft hij een lening? Ik zou liever lenen dan mijn leven op het spel zetten.

Hij geeft alleen geld uit aan huur, eten en school…

Ja bij de IB-groep…

Ik vind dat je soms goede argumenten hebt, soms niet.
Het eerste, dat het gevaarlijk is, vind ik een sterke. Je kunt beter een goede baan hebben die niet gevaarlijk is, waar je weliswaar wat minder verdient, maar waar je niet indirect je leven riskeert.
Het tweede, slecht werk, hoe bedoel je dat? Dat snap ik niet.
Het derde, opgepakt worden; echt? Noem me naïef, maar ik dacht dat hoer zijn gewoon redelijk legaal was. Hij is er toch om die mensen te beschermen. Maar ik kan het ook fout hebben hoor! (:
En respectloos voor jou, vind ik niet zo! Als hij nou zou zeggen ‘dan zie ik de hele dag blote chicks’ zou ik het logisch vinden dat je het respectloos vindt, maar ten eerste dat is niet zo, en ten tweede kunnen zij hun werk en privé scheiden, dan kan hij dat neem ik aan ook, als hij althans een goede werknemer is.

Ik vind het geen no go, je vriend zit in een situatie waar hij geld nodig heeft. Jullie zijn al vier jaar samen, dus vertrouwen jullie elkaar volledig, dan gaat argument vier ook niet meer op naar mijn idee. Maargoed, als jij je er niet goed bij voelt kun je hem dat zeggen; en dan alleen maar hopen dat hij de juiste beslissing maakt!

En dan nog niet rondkomen terwijl hij een baan heeft? Waar woont hij dan, in een superduur huis? Misschien moet hij overwegen te verhuizen als hij de huur niet kan betalen. Illegaal werk doen maakt het heus niet beter.

Klopt… Dat zegt hij ook letterlijk… Hij zegt dat ik mn mening en gevoel mag uiten maar dat hij uiteindelijk zelf de keuze maakt.

Ja hij moest snel een huis hebben omdat hij anders geen huis had dus nu heeft hij een huis in de vrije sector van 900 euro per maand. Dat wordt dan 450 euro omdat hij het deelt met een vriend… Maar ik heb inderdaad gezegd dat zodra dat contract verloopt (oktober) hij gewoon niet meer door moet met dat huis en iets goedkoops moet zoeken. Dat hij daar een eigen keuze in heeft of des noods maar terug moet naar zijn ouders, maar dat wil hij dus echt NIET en zegt dat hij dat ook NIET gaat doen.