Antikraak-topic

Jo.

Heeft er iemand hier ervaring met anti-kraak wonen?

Ik ben namelijk van plan om volgende week het contract te tekenen voor mijn anti-kraak appartementje. Bij ons in de buurt was het de bedoeling om een hele straat plat te gooien en mooie grote huizen daar neer te zetten, maar dat wordt telkens uitgesteld. Nu nog minimaal 1,5 jaar. En daarom kan ik nu dus voor 300 euro een appartementje voor mezelf huren, wat mij extreem chill lijkt en veel beter dan de kutkamer die ik nu huur haha.

Dussse ervaringen? Deel ze :grinning: .

En dus hoeveel betalen jullie, hoe ziet het er bij jullie uit enzo:).

Huh, ik dacht dat jij in een verbouwd klooster ofzo woonde? Of ben ik in de war?

Sorry ik woon zelf niet antikraak maar dit vroeg ik me af :grinning_face_with_smiling_eyes:

klopt idd haha
Maar dat valt dus nogal tegen :’(
Kamer was best groot enzo en leek ook leuk, maar ik vind mn kloostergenoten niet leuk en ik voel me een beetje opgesloten daar. En dit nieuwe is dichter bij mn vrienden en familie in de buurt dus is chiller ^^

Ah oke, jammer dat het tegenvalt! Kan me wel voorstellen dat je dan daar weg wil.

Ik weet dat Samiras antikraak woont, verder geen idee op girlscene.

ik verhuis naar zoiets :grinning: , maar dat is belgie en dus anders waarschijnlijk maar goed, kon mijn enthousiasme even niet inhouden.

Legaal kraken waarbij je toch een soort huur betaald, maar dan in de vorm van een bruikleen overeenkomst die je geen huurrechten biedt. Ik ken iemand die al 4 jaar via Ad Hoc woont en een heel pand bewoond voor slechts 250 euro per maand.

Google maar eens op Ad Hoc en Camelot

http://nl.cameloteurope.com/8/0/home/actueel-aanbod.html

Geen ervaring mee, maar het lijkt me best wel chill!

Een klasgenootje woont in een antikraak studio maar ze mag niks in de muur boren of de muren verven.

Ik ga dit topic volgen! Wil namelijk ook graag in een anti kraak wonen:)

Upje. Ik zit erover te denken komend schooljaar anti-kraak te gaan wonen, maar ik weet niet zo goed hoe ik het moet aanpakken =P. Dus als iemand tips heeft, ze zijn welkom! Het zou gaan om A’dam of Utrecht.

Mijn vriendin woonde antikraak, maar toen de kachel kapot ging hebben ze (verhuurders) hem niet gemaakt, want ‘‘de huizen worden toch binnenkort gesloopt’’. Dus qua dat opzichte stond ze echt niet in haar recht en kon ze zonder kachel de winter door.

Ik heb antikraak gewoond in Amsterdam. Ik kwam toen bij een jongen te wonen die er al een jaar woonde en het leek toen ook nog heel lang door te kunnen gaan, maar toen ik er anderhalve maand woonde, moest ik er alweer uit. Ze wilden toen ineens wat met het huis doen, dus dat was erg jammer.

Het voordeel was dat ik in Amsterdam op kamers zat (voor €150 per maand, dus holy shit). De nadelen waren dat de muren kaal beton waren waar ik niks mee mocht doen (en dat lijkt misschien niet erg, maar om er elke dag tegenaan te kijken) en we hadden er geen internet of tv (maar dat had nog geregeld kunnen worden).

Ja, ik weet niet. Ik heb er dus ook weer niet zoveel ervaring mee. Het was toen vooral dat ik het kut vond dat ik er zo snel uit moest, voordat ik überhaupt gesetteld was.

Wat is anti kraak ook alweer? Want ik dacht dat het een zwervers appartement was want dat maakte iemand me duidelijk maar dat is hetofc niet :’)

oh nvm er is al antwoord gegeven

Antikraak is in principe gewoon een huurhuis/kamer, maar dan met wat gebreken en je weet dat het maar tijdelijk is.

't hoeft niet perse gebreken te hebben, ze willen het vaak gewoon ff vullen tot er wat mee gedaan gaat worden. Slopen/verbouwen etc.

Ik woon idd anti kraak in Apeldoorn. Ik woon voor 235 per maand in een normaal 2 kamer appartementje met nog een meisje en zij woont er voor de volle prijs en niet anti kraak. Ik kan er anti kraak omdat ze dit eigenlijk willen verbouwen in juni, dus dan zou het kunnen dat ik er uit moet. Ligt aan dat meisje of zij er vrijwillig uit gaat tegen die tijd of het tot een rechtszaak laat komen. Hoe het er uit ziet kan je hier zien:
http://forum.girlscene.nl/forum/lifestyle/show-je-studentenkamer-238654.550.html

Dat van je appartementje klinkt gewoon goed, super chill ook dat je weet dat je er nog 1,5 jaar kan wonen waarschijnlijk. Ik zou het gewoon doen. Kan zijn dat je dan zelf een tv/internet abbo moet gaan fixen wat nog zo’n 30eu per maand kost, maar misschien kan je dat met buren delen of zitten er al/nog buren waar aan jij geld kan betalen om hun wifi te gebruiken enzo. Zo doen ik en dat meisje hier het ook, we betalen beiden 5 euro aan de onderburen voor wifi en analoge tv zat al in het gebouw.

@samaris dat ziet er echt mooit uit
ik verwachtte echt iets met veel gebrekken
echt goedkoop ook :grinning:

Zo’n gebruiksovereenkomst biedt wel weinig bescherming, ze kunnen je er inderdaad vrijwel zomaar uitschoppen. Dat wilde ik gewoon even zeggen. Als je dat niet erg vind dan is anti-kraak natuurlijk een prima optie. :slightly_smiling_face:

mijn broer woont anti-kraak in een klaslokaal van een oude school in Amsterdam. het bevalt hem wel volgens mij. ik weet niet precies hoeveel hij betaald etc.

oh shit ik dacht eigenlijk dat er niemand had gereageerd in dit topic hahah.
Thanks voor de antwoorden!

Ah Samiras, dat van jou is ook megachill zo te zien!
Ik ga nu morgen tekenen als het goed is, want ik moest nog iets in orde hebben (een bepaald formulier) dus kan het nu pas tekenen :slightly_smiling_face: .

Ja en idd ook van dat kacheltje als die stuk gaat is wel naar, want dat is de enige verwarming die er in zit: en gaskachel, geen gewone verwarming ofzo. Maar de zomer komt er aan en er zit bij mij wel gewoon een kacheltje al bij inbegrepen dus dat vind ik nu wel even prima iig.