Anticonceptiestaafje

Huh?, ken ik niet eens

Mijn vriendin heeft er één! Ze word heeeel soms ongesteld, maar dat is dan ook maar 1 of 2 dagen.
Ze heeft wel heel erg last van bijwerkingen. ze heeft het buisje nu 2 jaar en vaak hoofdpijn, misselijk, buikpijn etc. Ze zit te denken over te stappen op de pil aangezien de dokter zegt dat het door haar buisje kan komen.

Ik was dus van de week naar de huisarts geweest om mijn mensturatieproblemen en zo’n implanon te bespreken. Hij raadde het me volledig af en noemde superveel nadelen/complicaties op en als ik zo de reacties hier lees knap ik er een beetje op af eigenlijk. Natuurlijk is het per persoon verschillend maar nu twijfel ik wel heeeel erg, lastig.

Ja mijn huisarts vond de implanon ook echt niks, hij had er ook slechte ervaringen mee.

Je kunt ook gaan kijken voor de prikpil of een spiraal, dan word je meestal ook niet meer ongesteld. Of de pil doorslikken? Of krijg je dan doorbraakbloedingen?

Ik heb een implanon gehad, opzich ideaal alleen ik vond het rot dat ik niet wist wanneer ik ongesteld werd. Het was wel aanzienlijk minder erg enzo.