anticonceptiering >> nuvaring

Hoihoi

weet niet of ik hem hier of bij seksenzo moest zetten dus excuus als ik hem fout heb geplaatst…

ik ben nu 21 jaar en slik al zeker vanaf mijn 15/16e de pil.
ik vergeet hem echt te vaak, geef regelmatig over, zit vaak aan de diarree en heb ook wel eens antibiotica en ook wel eens onbeschermde seks… niet save dus

nu hben ik vandaag naar de dokter gegaan en voorgelegt dat ik een andere anticonceptie wil. ze stelde de spiraal of nuvaring voor.
na ervaringen te hebben gelezen etc en ik de spiraal maar een eng idee vind heb ik gekozen voor de nuvaring.

nu mijn vraag ; ik slik de pil nu nog (ben nu sinds gister wel heel licht ongesteld geworden door vergeten pil(len?))
ik heb de ha gebeld en ze maakt de ring inorde voor me en kan hem dan dus vd week ophalen bij de apotheek…

wanneer kan ik dan beginnen met de ring?
moet ik nu dan gelijk stoppen met de pil ?
(ga dit uiteraard ook navragen bij de apotheek, maar ben zo iemand die van te voren alles wil weten haha)

en wat zijn jullie ervaringen?

bedankt alvast

Vriendin van mij is erg positief over de nuvaring! Kan je alleen niet helpen met je vragen? Is er geen bijsluiter op internet te vinden?

ps. Ik denk dat je apotheek bedoeld!

hahaha, ja dom van mij,. geen idee hoe k daar nou weer bij kom :cold_sweat: :cold_sweat:

ja ik lees ook echt goede ervaringen erover en niet echt nadelen op de bijwerkingen na. maar die heb je overal.

las op internet dat je begint bij de eerste dag van je menstruatie… maar dat vind ik dan weer raar omdat je hem 3 weken inhebt en dan eigenlijk weer een stopweek hebt. maar ga even zoeken. dankjewel

De enige die je het juiste antwoord kan geven is een dokter, die zitten hier niet.
Ik overweeg zelf ook om over te stappen op de ring, voornamelijk omdat ik van mensen hoor dat ze minder last hebben van de hormonen dan bij de pil. Het werkt meer plaatselijk.

Je begint op de eerste dag van je menstruatie, zegt het internet. Wat dat betreft is het dus precies hetzelfde als de pil, als je daarmee begint moet je ook op de eerste dag van je menstruatie beginnen als je wil dat hij veilig is.
Ik denk dat je dus je stopweek moet afwachten en dan op de eerste dag van je menstruatie de ring in doet. In mijn ogen is dat heel logisch, want zo gaat het ook met de pil.

Anyway, wat je vooral niet moet doen, is zelf dingen gaan doen op aanwijzing van mensen op internet die je dokter je niet verteld heeft. Wacht gewoon af welk advies je bij de apotheek krijgt, die geven ook altijd een bijsluiter mee en vertellen je precies wat je wel en niet moet doen.

tuurlijk, ik ga echt niet zomaar dingen aannemen van mensen en zoals ik al zei ga het natuurlijk ook navragen. maar kon toch zijn dat iemand het weet? bijvoorbeeld met een opleiding?
you never know. :flushed: