Anticonceptiepil

Hoi allemaal,

Ik slik nu al ongeveer 4 jaar de anticonceptiepil. Ik kreeg deze voorgeschreven van mn huisarts omdat ik erg last had van menstruatie krampen. Ik heb mijn anticonceptiepil nooit gebruikt als veiligheidsmiddel bij de seks, want ik gebruik altijd een condoom. Maar nu ik wat langer serieus ben met een jongen, willen we het graag zonder condoom doen en wil ik zeker weten dat mijn pil me volledig beschermd.
Daarom was mijn vraag of de “sterkte” van een pil veel verschil uitmaakt bij het beschermen tegen een zwangerschap.
Op het doosje van mijn pil staat: ratiopharm 0,02 mg/ 0,1 mg.
Ik weet toevallig dat mijn nicht 0,04 heeft ofzo? Wat is hier tussen het verschil en ben je met een hogere mg meer beschermd?

Ik hoop dat iemand me een beetje kan helpen, dankjewel!

Er is een algemeen pil-topic voor je vraag,

en kijk anders eens op www.mijnanticonceptie.nl

ik ben hier eigenlijk ook wel benieuwd naar…

De sterkte van de pil maakt niet uit voor hoe goed je beschermd bent. Met een zwaardere pil heb je alleen vaak dat je een sterkere werking hebt (dus langer kunnen doorslikken of minder menstruatiepijn bijvoorbeeld) en meer bijwerkingen (in het algemeen) dan dat je bij een lichtere pil hebt. Het voordeel van een lichte pil is dan weer dat er minder/minder zware bijwerkingen zijn.

Algemene piltopic.