Anticonceptiepil icm slaappil?

Hoi,

Ik heb overal op internet gezocht maar kon het nergens vinden; weet een van jullie of de werking van de pil verminderd wordt door het slikken van slaappillen? In mijn geval gaat het om Microgynon 30 icm slaappil Lormetazepam.

Liefs

Voor zover ik weet niet. Maar voor de zekerheid kan je even de huisarts bellen om het na te vragen.

Zie de bijsluiter van je pil.

Als dat zo is zou dat in de bijsluiter moeten staan, lijkt me.

jaa maar t stond niet in de bijsluiter, van zowel de pil als slaappil niet, maar las op internet dat het bij sommige merken wel verminderd met dezelfde stofjes dus ik durf het niet…

In de bijsluiter moet als het goed is staan welke stoffen de werking ervan verminderen. Tenminste, in de mijne staat dat duidelijk aangegeven.

En anders: bel je arts.

Ik neem zelf ook de anticonceptiepil (Nora 30), en af en toe een slaappil (Zolpidem of Lorazepam).
Ik heb er nog nooit van gehoord dat dit een invloed op de anticonceptiepil zou hebben, en mijn huisarts heeft hier ook niets van gezegd. En ik ben tot zover nog niet zwanger geworden, dus…

Oh :x beter haha. das wel fijn om te horen, lorazepam is vgm toch wel redelijk hetzelfde als lormetazepam :’)

Dit kan ik vinden in een bijsluiter die online staat: ‘‘Extra voorzichtigheid, met name aan het begin van de behandeling, is ook geboden bij gelijktijdig gebruik van bètablokkers, hartglycosiden, methylxantines, orale anticonceptiemiddelen of antibiotica. Wisselwerkingen met lormetazepam zijn gemeld.’’

Ik zou voor de zekerheid even je huisarts en/of apotheek bellen en om advies vragen. Verder kun je dit vragen in het algemene piltopic.