Anticonceptie pil

Hoi dames,

Ik en mijn vriend zijn nu bijna 8 maanden samen, hij wou al ongeveer 2 maanden geleden aan seks beginnen maar ik wilde nog even wachten tot ik er echt klaar voor was en dit accepteerde hij.

Ik ben er nu klaar voor, maar wil wel voor alle zekerheid double-dutch gaan dus de anticonceptiepil en een condoom gebruiken.

Maar nu is mijn probleem dat ik niet wil dat mijn familie erachter komt, ik kom nogal uit een religieus gezin (niet in de zin van rokjes moeten dragen, maar ze zijn gewoon gelovig) en zijn echt geen voorstander van seks.

Alleen weet ik niet of ze verzekering/zorgverzekeraar de prijs betaald. En of mijn ouders daar überhaupt achter zouden komen. Misschien is er anders wel een mogelijkheid om ervoor te zorgen dat je het gewoon contant kan betalen/pinnen, maar dat weet ik dus niet. Daarom dus mijn vraag in dit topic.

Als jullie andere of betere ideeën hebben sta ik daar voor open.

Liefs, athanasia.

misschien toch aan je moeder vragen, met als smoes dat je zo’n last hebt van je menstruatie. nou ja vrgen, overleggen.

Het komt wel op het afschrift van de verzekering te staan ja. Niet als ‘anticonceptiepil’ maar wel de naam van de pil, dus als je ouders het zien staan en het niet vertrouwen zouden ze het gewoon op google kunnen vinden…

Of je hem ook gewoon contant kunt afrekenen moet je aan je huisarts vragen (daar moet je sowieso eerst heen en dat consult komt ook op het afschrift, maar daar kun je makkelijker een smoes voor verzinnen)…
Volgens mij kan het wel, boven je 21e wordt de pil sowieso niet meer vergoed namelijk. Mijn pil is 30 euro per jaar geloof ik.

Toch is het beter als je ouders het gewoon weten natuurlijk. Je zou inderdaad kunnen zeggen dat je last hebt van je menstruatie.

Er is trouwens een algemeen pil topic. :slightly_smiling_face:

Bedankt meiden!

Algemene piltopic.