Antibiotica tegen puisten

Ik ben vanmiddag voor de derde keer alweer naar de huisarts geweest, voor m’n acné. De eerste keer kreeg ik Yasmin (de pil) mee, geen resultaat. De tweede keer kreeg ik Inderm, een lotion met alcohol en antibiotica, dit hielp een klein beetje. En nu heb ik antibiotica meegekregen, die ik 6 weken moet slikken. Zijn er meiden met ervaring hiermee? Sommige mogelijke bijwerkingen maken me namelijk een beetje bang haha. (Standaard bijwerkingen als diarree, misselijkheid, braken, etc. Maar ook ontstoken zweren rond de anus, en geslachtsorganen, ernstige ontsteking van de huid met verlies van grote stukken huid en haren, blijvende verkleuring van de tanden, verslechtering van de nieren en echt nog véééél meer)

Dusja, nu vroeg ik me af of er hier mensen zijn die ervaring met antibiotica tegen acne hebben? Zijn de bijwerkingen echt zo ernstig, of valt dit heel erg mee? En heeft het zichtbaar resultaat gegeven? Hoe zat het na de kuur, kwam het toen weer terug of bleef het weg?

Bedankt!

de kans dat je bijwerkingen krijgt is enorm klein. en zodra je er iets van merkt gewoon terug naar je dokter.

Ja die heb ik gehad en werkte echt geweldig! Geen last van bijwerkingen gehad. Jammer dat ik hem niet door mocht slikken. Na die 6 weken kwamen mijn puistjes weer terug. Maar in die 6 weken was ik voor het eerst sinds ik me kon herinneren puistvrij :astonished:

En wat heb je daarna gedaan dan? :astonished:

Toen kreeg ik Inderm :pensive:" En dat help een beetje, zoals je al zegt. Ik kan verder niks doen, want je mag die antibiotica nou eenmaal niet zo lang slikken achter elkaar, dat is slecht voor je. Ik ga volgende week weer terug naar mijn huisarts op zoek naar andere alternatieven. het liefst wil ik die kuur weer terug :stuck_out_tongue:

Ik heb helemaal geen bijwerkingen gekregen van die antibiotica…Ben er ook niet voor gewaarschuwd, als ik zo lees wat ze jou verteld hebben… Zou ik ook bang geweest zijn! En het werkt heeeeeel goed!

Vindt het wel raar dat ze jou Yasmin voorschrijven, dat is helemaal geen pil die tegen acne is…Diane moet je hebben. Die pil raad ik iedereen met acne aan, een deel was verdwenen door antibiotica maar het grootste deel door Diane!

Waarom ga je niet aan de Diane35.
Ik heb die, geweldige pil!

It failed.

Niks werkt optimaal bij mij. Ik heb geen recht op een mooi gezicht ofzo :V

Haha dat denk ik ook zo vaak XD

Met al 13 jaar lang puistjes kan ik dat zo langzamerhand wel als een feit gaan bestempelen :'3

Volgens mij slikt een vriendin van mij een of ander medicijn. Bij haar zie je nu wel dat ze een mooiere huid krijgt. Niet dat je hier iets aan hebt maargoed :slightly_smiling_face:

Hmm rot joh… Ik zie dat je nu 21 bent… Ik bent zelf 18. Vroeger zeiden ze altijd dat ik er na mijn pubertijd vanzelf vanaf zou komen maar daar geloof ik nu na 6 jaar ook niks meer van :stuck_out_tongue: Als ik een oplossing wist zou ik het je vertellen, maar helaas… (En zou ik het zelf ook gebruiken haha XD)

Antibiotica wss :stuck_out_tongue:

Ik heb er ervaring mee! Ook tijdje antibiotica geslikt tegen acné en ik had nergens last van :slightly_smiling_face:

En hoe is het bij jou afgelopen toen je kuur op was? Bleef je acne weg?

Inderdaad, die bijwerkingen zijn dan 1 op 10 000 ofzo (staat er meestal bij). Ik heb zelf ook last van puistjes en slik diane. Werkt niet heel goed, maar met vlagen ziet het er wel goed uit. Ik moet zelf gewoon heel erg leren met mn handen uit mn gezicht te blijven.
Verder heeft (had) mijn neef echt heel erg last van acne en die is volgensmij echt een half jaar lang aan de antibiotica gegaan. Toen was het inderdaad een heeeel stuk minder. Hij komt volgende week terug van een jaar Amerika, dus dan kan ik zien of het nog steeds weg is.

Wat wel belangrijk is met die antibiotica is dat je het niet tegelijk met melk(producten) inneemt want dan werkt die niet goed!

het is echt zo vervelend, ik word er heeel onzeker van… altijd het gevoel dat als mensen mij aankijken ze naar mijn acné kijken en steeds zitten te walgen wat natuurlijk onzin is maar het maakt me erg onzeker…:blush:

Dat hierboven heb ik ook altijd. Als ik dan nieuwe mensen ontmoet ofzo, is echt het eerste wat ik denk van: letten ze op m’n huid? valt het ze op? en ben ik helemaal niet meer geconcentreerd op het gesprek zelf, zeg maar. Soms lijkt het echt net een obsessie.

Maar even OT, bedankt voor de tips, staan handige tussen! :slightly_smiling_face:
Nog meer ervaringen?