Anti Verveeltips voorin Gesloten jeugdzorg gez

i need your help , ik zit namelijk in gesloten jeugdzorg
en ik mag er bijna niks dus ik dacht dat julli eme miss konden helpen met wat anti verveeltips?
alvast heel erg bedankt xxx

Gesloten jeugdzorg? Bedoel je niet gewoon een gesloten instelling?

Wat mag je allemaal precies wel/niet in gesloten jeugdzorg dan?

Ik was nieuwschierig en heb even gegoogled, maar het is wel echt gesloten jeugdzorg!

Umm… Je kan leren tekenen. Of als je een camera hebt foto’s maken van heel gewone allerdaagse dingen. of je zou een dagboek kunnen maken, dat klinkt misschien een beetje kinderachtig maar het is nog best heel leuk. Of je kan misschien wel een fotodagboek maken! Nog best een goed idee haha :slightly_smiling_face:

Toen ik in crisisopvang in Zwolle zat ging ik tijdens huiswerk uur altijd zingen, schilderen, tekenen ed.

Ik heb van tevoren aangegeven daar dat ik graag een beetje crea bea ben enzo en mocht toen gewoon potloden en crayons op mijn kamer hebben. Nouja. Liever geen potloden omdat die een scherpe punt hebben dus die liet ik meestal gewoon beneden liggen…

Of als je een radio op je kamer hebt die aanzetten en random nummers leren zingen.

Overleg met je mentor of je in de avonden eens mag gaan sporten/fitnessen, beetje afhankelijk van de mogelijkheden op de instelling. Ik mocht na het huiswerk uur altijd nog een half uurtje boksen in de fitnesszaal en daarna een half uurtje hardlopen buiten de instelling (wat jij ongetwijfeld niet mag, maar misschien op een afgesloten plein?) Gewoon even uitrazen en je energie kwijt kunnen was voor mij daar altijd heel belangrijk. Daardoor was ik juist erg rustig en anders kon ik nogal behoorlijk bitchy uit de hoek komen, haha.

Je krijgt ook zakgeld toch? Ga dingen op internet opzoeken die je kunt doen met hulpmiddelen die je van je zakgeld kunt kopen! Gewoon lekker cheap bij de Action ofzo.

Dagboek maken is inderdaad ook een hele goede. Kun je zelf een kaft maken met karton, leuke stofjes en stiften ed. en je kunt tegelijkertijd van je af schrijven in de periode die je nu doormaakt. Of nog leuker… maak je eigen BOEK! Dat heb ik ook gedaan en ik heb hem nu uitgebreid met een geweldig goed einde nu ik (5 jaar later) een vriend heb, samenwoon en verloofd ben. Erg leuk om na jaren eens terug te lezen of later voor je kinderen bijvoorbeeld. Je kunt het zo persoonlijk maken als je zelf wilt. Juist heel dicht bij jezelf, of meer in romannetjes vorm of juist als een sprookje oid.

Je mag me overigens altijd een pb sturen hoor als je ergens mee zit… Jeugdzorg kan behoorlijk frustrerend zijn af en toe :stuck_out_tongue:

Camera’s en telefoons zijn in bijna geen enkele Jeugdzorg instelling toegestaan, tenzij je het aangeeft als je de instelling verlaat voor school of iets dergelijks… en zelfs daar zijn ze behoorlijk streng in nog… Als je die wel zou mogen hebben kun je foto’s maken van andere bewoners en hun privacy schenden. Veel mensen zitten daar namelijk vanwege ernstige situaties en vaak zonder dat familie/vrienden het weten.