Anti 'Super foods'

Super foods zijn momenteel een trend. Op internet zijn veel artikelen en recepten over noten, zaden, smoothies, healthy waters etcetera etcetera te vinden. Ook Girlscene heeft hier een handje van. Nu ben ik pro gezond eten, maar in mijn ogen is gezond eten, gevarieerd schijf-van-5-achtig eten. Met zo nu en dan een patatje met, een afhaalbestelling van Domino’s of een rondje ‘Mac’.

Deze trend heeft veel invloed op mensen en vooral op jonge meiden die graag healthy willen zijn. Healthy is in de praktijk vaak een synoniem voor slank en dun wat weer refereerd naar eetstoornis achtige taferelen. Dit is toch niet iets wat je zou moeten aanmoedigen toch? Onbewust wordt dit toch gedaan door de trend superfoods en de ontelbare work-out. challenge tips en try’s die online doorgespeeld worden.

Dan denk ik bij mezelf wel eens; is er nog aandacht voor het echte leven tijdens recreatieve doeleinden? Gezond bezig zijn kan namelijk ook terwijl je met je vrienden een activiteit doet. Bijv. winkelen, een boswandeling maken, naar een locatie fietsen ipv internet media die vertellen welke oefening je voor welk lichaamsdeel moet doen? Of wanneer wordt er eens een nutella recept geplaatst zonder het woord ‘guilty pleasure’?

Ik hoop dat een aantal meiden begrijpen waar ik het over heb.

Ik snap je punt. Je hebt gezond leven en je hebt doorslaan. Het moet wel op een manier gaan waardoor je niet doorslaat en je leven draait om iets wat je probeert de verkopen als gezond.
Ik snap alleen niet het punt waarom je dit topic aanmaakt. Ik snap het doel niet zo goed.

Wil je een discussie erover dan kan je hem beter plaatsen bij
http://forum.girlscene.nl/forum/nieuws-en-actualiteiten/

Wil je het even kwijt dan kan het hier
http://forum.girlscene.nl/forum/onzin/wat-wil-je-nu-echt-even-kwijt-26-298939.0.html

Of is het kritiek op GS hun artikelen wat ik 100% begrijp.
Zou ik het eerder hier neerzetten
http://forum.girlscene.nl/forum/over-girlscene/

Ik ben het helemaal met je eens.

Een abonnementje op de sportschool hebben, al je jog-activiteiten op Facebook zetten, samen met een foto van de gezonde shake met bessen waar ik nog nooit van gehoord heb… Het begint een beetje een (flink irritante) hype te worden.

Ik denk een combinatie tussen informeren en overtuigen. Het is idd meer een discussie-achtig topic, maar het gaat over voedsel en sport dus vond ik dat ik hem best in dit subforum kan plaatsen. Ik doel op verschillende media en dus ook op Girlscene omdat ik en jullie namelijk de GS site veelvuldig bezoeken. GS heeft echter een jonger publiek dan de meeste andere media, waardoor ik eigenlijk vind dat ze eens na moeten denken over de positieve en negatieve invloed die ze hebben. Van mij mogen ze best een artikel plaatsen over hun ‘Goji besjes’ en Work-outs, maar op een gegeven moment wordt het een beetje té veel gepost en word die invloed dus groter. Wat naar mijn mening juist helemaal niet gezond is.

EENS! (meer voeg ik f niet toe, ziekopbed)

Dan plaatst n mod t naar nieuws en actualiteiten?

Ik ben het ook wel met je eens. Het is natuurlijk wel belangrijk om gezond te eten en te bewegen, maar ik merk ook aan mezelf dat ik echt een beetje doorsla. Niet eens om de superfoods etc, maar gewoon om alle uiterlijk gerelateerde artikelen hier (en ook op andere media inderdaad) dat ik me veel meer (te) bewust ben geworden van mezelf… Op een manier die ongezond is.

Helemaal eens. Je ziet onze samenleving zo veranderen.
In mijn ogen is ‘gezond’ zijn: gevarieerd eten (dus ook af en toe een patatje/chocola etc), af en toe sporten, leuke dingen doen met de mensen om je heen.

Ik kan er gewoon niet tegen als mensen erover beginnen. :stuck_out_tongue: En ook wanneer ik plaatjes op internet zie van yoghurt met vage dingen er in denk ik eerder ‘getver’ dan ‘omg so jealous atm’.

ok. Mag verplaatst worden!

Eens!
Je insta openen smorgens en dan alleen maar “healthy food” ontbijtjes zien met 10 verschillende zaden etc.
1 kiwi en je hebt al die voedingsstoffen binnen, maar hey… een kiwi is niet interessant haha

Ben het ermee eens, meer heb ik niet toe te voegen haha

Ik ben het er meer eens. Ik vind het zo belangrijk dat je gewoon geniet van het leven en gewoon dingen eet die je lekker vindt. Ipv steeds al dat gezonde met superfoods en dergelijke.

Dit is volgens mij het hele probleem idd. Iedereen moet tegenwoordig maar o zo interessant zijn en o zo interessant eten. En ook overal moet een foto van op facebook.

Precies!

Inderdaad.
Al volg ik dit soort account hierom niet meer.

Al ben ik het volledig met je eens, heeft het verder dan geen invloed op jou? Want bij jou lijstjes zette je lange tijd ook steeds commentaar. Daar hebben leden je niet voor niets veel op aangesproken. Dat zijn dan geen lijnzaad quinoa moerbeien chiazaad en questbar lijstjes, maar je had er altijd wel wat aan toe te voegen wat slecht oid was.

(Niet als aanvallen bedoelt hoor : ))

Die dingen hebben niet per se invloed, ik heb alleen vaak dat ik denk dat ik “teveel” eet haha terwijl dat niet zo is

Helemaal mee eens en ik vind dat dit topic best kan hier.

Ik lees het eet-dagboek in de grazia vaak en dan denk ik meestal: pffffffffff…
Al die avocado’s, ontbijtsmoothies met tarwegras en boerenkool, chiazaad, gojibessen, speltbrood, sojamelk en koolhydraatarme diëten…

Ik weet niet of ik er iets van geloof. Is gewoon soort van mode. Ik geloof echt niet dat het per se slim is om een gril te volgen als mensen al honderden jaren prima leven op groente, vlees, aardappels, zuivel en brood. En ik weet ook niet of je leven lang op dieet, mocht het al een of twee jaar aan je leven toevoegen (geloof ik niks van) dat verlies aan plezier beleven aan lekker eten nou echt compenseert…

Precies! Ik geloof niet eens dat die superfoods echt iets voor je doen…

Verplaats 'm naar Nieuws & Actualiteiten!