Super foods zijn momenteel een trend. Op internet zijn veel artikelen en recepten over noten, zaden, smoothies, healthy waters etcetera etcetera te vinden. Ook Girlscene heeft hier een handje van. Nu ben ik pro gezond eten, maar in mijn ogen is gezond eten, gevarieerd schijf-van-5-achtig eten. Met zo nu en dan een patatje met, een afhaalbestelling van Domino’s of een rondje ‘Mac’.
Deze trend heeft veel invloed op mensen en vooral op jonge meiden die graag healthy willen zijn. Healthy is in de praktijk vaak een synoniem voor slank en dun wat weer refereerd naar eetstoornis achtige taferelen. Dit is toch niet iets wat je zou moeten aanmoedigen toch? Onbewust wordt dit toch gedaan door de trend superfoods en de ontelbare work-out. challenge tips en try’s die online doorgespeeld worden.
Dan denk ik bij mezelf wel eens; is er nog aandacht voor het echte leven tijdens recreatieve doeleinden? Gezond bezig zijn kan namelijk ook terwijl je met je vrienden een activiteit doet. Bijv. winkelen, een boswandeling maken, naar een locatie fietsen ipv internet media die vertellen welke oefening je voor welk lichaamsdeel moet doen? Of wanneer wordt er eens een nutella recept geplaatst zonder het woord ‘guilty pleasure’?
Ik hoop dat een aantal meiden begrijpen waar ik het over heb.