Anti-islamsticker

Het kabinet veroordeelt de anti-islamsticker die PVV-Leider Geert Wilders vandaag lanceerde. Vicepremier Lodewijk Asscher noemt het ‘een walgelijke sticker met als enige doel om te kwetsen’. Hij zei dat voor de camera van de NOS.

Volgens Wilders is de bedoeling van de sticker ‘niet om te kwetsen, wel om te choqueren. Het is mijn intentie om mensen te bevrijden van het juk van de islam. Om ze te vertellen waar die islam voor staat’, stelde Wilders.

Wilders liet de anti-islamstickers drukken, die mensen bij hem kunnen bestellen. Op de sticker staat: ‘De islam is een leugen. Mohammed is een boef. De koran is gif.’ Een van de stickers heeft hij op de deur van zijn werkkamer geplakt.

‘Speelt extremisten juist in de kaart’
Ook minister Frans Timmermans van Buitenlandse Zaken reageerde, vanuit de Eurotop in Brussel, voor de NOS. Hij zei dat meer dan een miljard mensen op de wereld en honderdduizenden Nederlanders gelovige moslims zijn van goede wil en zonder radicale denkbeelden. ‘Hun geloof beledigen is geen bijdrage aan de bestrijding van extremisme, maar speelt de extremisten juist in de kaart. Daar neemt de Nederlandse regering afstand van’, zei Timmermans.

‘Vrijheid van meningsuiting betekent dat kritiek op godsdienst altijd mogelijk moet zijn en mensen die deze kritiek uiten moeten dat ook in vrijheid kunnen doen, zonder de vrees daardoor met geweld geconfronteerd te worden. Maar als je doel is radicalisering, extremisme en terrorisme te bestrijden, is het beledigen van een godsdienst en het daarmee krenken van vele gelovigen een buitengewoon slecht en ineffectief middel. De Nederlandse regering neemt verder afstand van methoden als het beschimpen of misbruiken van nationale symbolen, zoals een vlag’, aldus Timmermans.

GroenLinks-leider Bram van Ojik reageerde op Twitter: ‘Met de haatzaaisticker kiest Wilders er opnieuw voor mensen tegen elkaar op te zetten.’ D66 wilde niet reageren, ‘wij reageren alleen op standpunten, niet op stickertjes’, aldus een woordvoerder.

Nou, wat vinden jullie? Mag/kan dit? Valt dit nog steeds onder vrijheid van meningsuiting of is dit gemaakt met als doel ‘kwetsen’?

Wat een idioot :’)

Dit is gewoon om te kwetsen ja je hebt de vrijheid van meningsuiting maar dit is gewoon simpel weg haten op een deel van de bevolking. En weetje prima als hij het er niet mee eens is of er niet in gelooft ik geloof al die dingen ook niet maar je moet nog respect voor elkaar hebben zodra je geen respect meer voor iemand(en het geloof van iemand) hebt is het alleen maar om te kwetsen.

So edgy I nearly cut myself

dafuck

Ik heb er wel om gelachen, ik kan me in veel van zijn standpunten over de Islam wel vinden, hoe cru het ook klinkt en eigenlijk is, maar dit is te belachelijk voor woorden en duidelijk niet veel meer dan een schreeuw om aandacht, honestly, wát een idioot.

Dit gaat veel te ver. Ja, hij mag een mening hebben en die uiten. Maar het slaat gewoon nergens op een sticker te maken met een opdruk van één of andere domme uitspraak, en die vervolgens proberen te verspreiden. Wat wil je daar nou mee bereiken? Je wéét dat mensen hierdoor gekwetst worden, dat het mensen pijn doet dat je zo over hun geloof denkt. Waarom zou je in hemelsnaam zoiets doen?

Ik heb hier geen woorden voor, ik vind die vent maar raar en respectloos. :")

Ik vind het stom, en een vrij zinloze actie. Het is nu onderhand wel duidelijk dat Wilders anti-Islam is, en dit maakt niks beter. Alleen maar slechter, want ik kan me goed voorstellen dat dit als een belediging wordt opgevat door Islamitische mensen, die dan vervolgens een negatievere houding krijgen tegen over Nederland en de samenleving in het geheel.
Ik vind het vooral ook zo naar dat de politiek zich met dit soort vieze acties bezighoud, terwijl ik het juist zo zou willen dat de politiek redelijk objectief, volwassen en vriendelijk zou zijn, en niet zo kinderachtig als Wilders.
Overigens vond ik het erg grappig gister op het nieuws, dat Wilder zei dat ‘het hem niks uit maakte wat de andere leden van hem vonden want dat is politiek-correct geneuzel.’ Zegt hij daarmee niet dat hij zelf politiek-oncorrect is, en dan vraag ik me af wat hij dan in de politiek doet.

Kan alleen maar zeggen wauw… :flushed:

Een stikker met gemene woorden op? Zelfs in de kleuterklas was dat al not done. Gigantisch idioot dus.

De itentie is om mensen niet te kwetsen? Wat een lul.

Ah dat is nergens voor nodig hoor, hij mag dan wel een Nederlander zijn, maar dat betekent natuurlijk niet dat alle Nederlanders zo zijn haha. :grinning:

Ik zou me pas echt schamen als ik Geert zelf was, niet als je een Nederlander bent.

Is er nog geen anti Geert Wilders sticker te koop?

Ik vind dat inderdaad ook jammer dat sommige zo denken, maar het is niet zo, en dat is geen mening maar een feit. Want niet alle Nederlanders (dit geldt ook voor de buitenlanders trouwens) zijn zo, dus niemand hoeft een bepaalde volk over één kam te scheren, dat is helemaal nergens voor nodig. :grinning:

Neem dan meteen alle geloven en niet alleen die van moslims, zo zit ik niet te wachten op jahova’s aan de deur maar van moslims heb ik nog geen last gehad.
Dit vind ik ook geen vrijheid van meningsuiting meer omdat hij het zo zegt alsof het een feit is.
Als we nou iedereen in hun waarde laten buitenlander of niet, een mening hebben over het geloof mag wel maar dit… kom op zeg

Belachelijk dat hij denkt het recht te hebben zoiets te mogen maken. Net zo belachelijk dat er waarschijnlijk nog mensen zijn ook die die troep bestellen.

En zijn taalgebruik is ook belachelijk. “Een boef”, kom op. Laat nog weer eens zien hoe kinderachtig hij bezig is.

Ik ben voor:

“De PVV is een leugen. Wilders is een boef. Fitna is gif.”