Anti-alcohol

Nou, zoals de naam van dit topic zegt ben ik anti-alcohol. Ik ben benieuwd of meer meiden dat zijn hiero?
Ik zelf heb nog nooit echt alcohol gedronken en het hoeft voor mij de komende tijd zeker niet!! Ik heb niks tegen mensen die alcohol drinken natuurlijk, mijn vriendinnen doen het ook. Alleen zij doen dat af en toe op een feestje en dan ook niet op elk feest. Ze zijn dan ook niet dronken maar aangeschoten. Ik vind het raar als mensen bij elk feestje alcohol drinken om lol te hebben! Ik heb wel ns gemerkt dat iemand heel rustig is en als ze dronken is wilt ze ineens gek doen en dansen. Dat doe ik ook al zonder alcohol!!

Hier iets waar ik me kapot aan erger: woensdagavond heb ik toneel en soms ga ik daarna mee wat drinken in zo`n cafeetje. Ik nam een cola en een volwassen man zei dat dat dapper was (ik alleen iets zonder alcohol).
Dat vond ik zwaar irritant, dat hij dat zei. Wat heb ik ermee te maken dat zij wel alcohol gaan drinken? En ik vond het niet raar of erg hoor van hun, ze zijn allemaal volwassen en ik kon erg om hun lachen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Vinden jullie dat ook raar gezegd?

Ik drink eigenlijk ook amper alcohol.
Het is niet dat ik anti-alcohol ben, want af en toe een wijntje vind ik best lekker.
Maar ik heb het niet nodig om een gezellige avond te hebben.
Ben ook nog nooit dronken of aangeschoten geweest.

Ik houd ook niet van dat massale alcohol zuipen. Wat heb je eraan als je wakker wordt en je herinnert niks. Ik drink ook bijna geen alcohol, ben meer een gelegenheidsdrinker als ik bij een feestje ben ofzo x)
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ik iemand ken die verslaafd is aan alcohol, dat ik er anders tegen aan kijk. Geeft voor mij al aan hoeveel schade alcohol (in grote hoeveelheden dan) aan kan brengen…

Maar wat bedoel je met anti alcohol? Want het lijkt me dat je dan echt iets tegen alcohol hebt maar je vindt het niet erg dat anderen het drinken. Dan ben je toch niet anti alcohol?

ikkeeeeeee !!!

ik snap dat hele alcohol echt niet, wat is daar nou leuk/lekker aan?!
en dan vinden mensen het altijd zo raar als je zegt dat je niet drinkt :pensive:
irriteer ik me echt aan.

Volgens mij was dat wel positief bedoeld?
Dat hij het dapper van je vond omdat jij de enige was die geen alcohol dronk,de meeste jongeren lopen mee in zo’n dingen.

Ik drink ook bijna nooit. Heb al een jaar niet meer gedronken en áls ik al iets drink, is het slechts cider of iets soortgelijks.
Ik ben niet tegen alcohol, maar vind het wel erg “overestimated”.

ik ben niet anti-alcohol, drink het ook regelmatig.
Maar vind wel dat de kijk op alcohol moet veranderen.
alcohol is eigelijk een drug en mensen moeten dat gaan beseffen.

Ja ik merk het ook bij vriendinnen;
‘we moeten echt indrinken voor een feestje anders is het niet leuk’
:tipping_hand_man:
(ben trouwens 18 en de meeste van mn vriendinnen 17)

Ja zelfde hier… M’n oom is alcoholist en een tante aan de andere kant heeft korsakov. Achja, ik drink ook wel eens wat. Het is maar net hoe je er mee omgaat denk ik.

ja , hij zij dat omdat het zo normaal is dat iedereen drinkt.
en als er dan een keer iemand is die niet drinkt is dat een soort van verbazing.

Ik ben anti-alcohol en anti-drugs, maar heb er geen last van als anderen drinken. Zolang ze mij maar met rust laten (:

Hehe, eindelijk mensen die dezelfde mening hebben.

Het lijkt wel of iedereen in mijn omgeving alcohol drinkt behalve ik.
En dan krijg ik ook nog regelmatig opmerkingen naar m’n hoofd van: ‘Ah joh doe eens gezellig!’ (als ik een appelsap bestel) of ‘knap van je, dat je niet drinkt’ of ‘heel verstandig’ of ‘Ah zuip lekker mee’!
Daar kan ik dus helemaal niks mee. Als ik 't toch niet lekker vind :flushed: En inderdaad: ik ben héél gezellig van mezelf :stuck_out_tongue:

En trouwens, ik erger me mateloos aan mensen die teveel op hebben en dat zelf dondersgoed weten. Of van die wijven in de bus die vrolijk uitgebreid tegen hun vriendinnen vertellen hoe dronken ze wel niet waren.

Ik ben niet anti-alcohol maar heb normaal gesproken echt een schurfthekel aan sommige mensen die tegen alcohol zijn. o_O
Puur omdat degenen die ik ken hun mening op proberen te dringen aan anderen en zichzelf ontzettend aanstellen wanneer een ander alcohol drinkt.
Zoals een oud-vriendin die begon te huilen als haar vriend een biertje drinkt, ja dat gaat mij te ver.

Niet dat ik 100% voor alcohol ben, absoluut niet, ik drink zelf ook heel weinig maar dat komt ook door een bepaalde ervaring met alcohol.
Wedstrijdje goldstrike verloren, ik kon mezelf de volgende dag oprapen en sindsdien drink ik amper. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik vind alleen wel dat meer mensen het risico van alcohol nuttigen (vooral op jonge leeftijd) moeten weten want het is inderdaad wel een soort van drugs.

Nee, ik ben niet echt anti-alcohol. Ik drink zelf niet, maar dat is meer omdat ik 14 ben en die behoefte helemaal niet heb. Ik heb wel echt een grote HEKEL aan mensen die alleen maar drinken omdat het ‘hoort’. Of dan de volgende dag gaan zeiken dat ze zo brak zijn enzo.

Ik vind het prima als mensen af en toe wat drinken. Ik denk dat het voor een heleboel spannend is, omdat het pas vanaf je 16e mag en ze het graag willen proberen. En dat snap ik ook wel
Maar mijn vader is alcoholist geweest, en ik weet wat je gevaren ervan kunnen zijn. Ik kan er niet goed tegen als iemand zegt dat ie niet snel zal drinken, en zich dan op een feestje helemaal vol zuipt om het maar zo te zeggen. Ik vind het veel gaver als iemand gewoon lol kan maken zonder alcohol :slightly_smiling_face:

Ik ben heel lang anti-alcohol geweest. De laatste tijd probeer ik alleen wel wat meer dingen uit. Dronken ben ik nog nooit geweest en ook niet aangeschoten. Bier en wijn krijg ik sowieso al niet weg. Soms ga ik met m’n vriend wat drinken in een restaurantje ofzo, maar dat is niet écht drinken. Dat is gewoon lekker romantisch aan de cocktail. Max wat ik op heb ooit dat waren 2,5/3 cocktails.
Vind het lekker, gaat me niet om de rest.

Hmm, ik ben niet anti-alcohol maar ik denk wel dat jonge mensen vaak niet slim met alcohol omgaan. Als je je hersenen absoluut niet wil beschadigen zou je pas op je 21e moeten beginnen met drinken maar er wordt al vanaf een jaar of 14 gedronken door veel mensen en dan soms ook nog eens in grote hoeveelheden.
En het is inderdaad best vreemd dat er raar van wordt opgekeken dat je niet drinkt. Als ik soms een cola bestel krijg ik ook van die vreemde gezichten van de mensen achter de bar.

Maar ik vind het wel je eigen verantwoordelijkheid: als je oud genoeg bent, ben je niet strafbaar en als er dan overantwoordelijk mee om wil gaan moet je daar ook maar de consequenties van ervaren. Tuurlijk moet er voorlichting gegeven worden (veel mensen denken dat het allemaal wel meevalt) en moet alcohol drinken niet als een soort standaard worden gezien maar wat je er voor de rest mee doet is aan jou. Daarom ben ik ook niet anti-alcohol.

Indd. Een vriendin van me zegt altijd ze geen alcohol nodig heeft om een feestje te bouwen, nou daar merk ik anders NIKS van als ze uitgaat.

Ik ben niet anti-alcohol, nee. Maar ik merk wel dat ik tegenwoordig veel minder de behoefte heb om te drinken bij uitgaan dan vroeger. Nu is het vaak 1 of 2 biertjes, en dan stap ik al snel over naar de cola light.

Verder maakt het me geen ruk uit of mensen drinken, al probeer ik wel altijd m’n vriend een beetje in toom te houden. Hij wordt ontzettend irritant als hij dronken is, en dan ben ik ook in één klap super chagrijnig…