Anouk's creatieve uitbarstingen

Hey,

ik zat eens na te denken en het leek me heel leuk om een topic te starten over mijn ‘creatieve uitbarstingen’

Ik ben 14 jaar oud en in mei word ik 15. ik heb onder geen enkele les gezeten en ben hier spontaan mee begonnen. Ook heb ik een heel slechte camera (digitale) waar ik toch probeer om mooie foto’s mee te maken. ik ben aan het sparen voor de canon eos 1100d

ik zal in dit topic fotos, schilderijen en tekeningen posten. daarnaast heb ik ook een boek uitgegeven op 12 jarige leeftijd maar dat terzijde.

Ik zou het erg fijn vinden als ik wat tips kreeg

xoxo

Wat een leuk idee Anouk!

Ik garandeer je: als je een betere camera hebt is fotograferen zóveel leuker. Je moet zelf je interesses qua fotograferen ontdekken. Ik ben bijvoorbeeld dol op bloemen en dieren fotograferen. Ook doe ik mee aan een fotocontest op girlscene, dus dat is zeker leuk om je nieuwe camera eens lekker mee uit te proberen. Zo leer je ook de veelzijdigheid met fotograferen.
Als je trouwens geïnteresseerd bent ik bewerken is dat ook leuk om te doen. Dit doe ik ook wel 'ns. Ik gebruik hier Adobe photoshop voor, maar dit is een professioneel programma dat wel geld kost maar als je het bewerken bijvoorbeeld heel erg leuk vind is dit programma een must!

Schrijven is ook heel leuk! Mag ik vragen waar jij je boek hebt uitgegeven? Want ik ben zelf ook echt een schrijfmiep, haha! Misschien ga ik ook een keertje een schrijfcursus doen, nog een tip, haha ik barst van de tips.
Ook kun je actief zijn op schrijf sites. Ik zit op plazilla.com. Dat is een platform waar je kunt schrijven. Het is heel erg leuk, want iedereen moedigt je aan en het is als het ware een grote schrijf familie. Het is de moeite waard om daar eens een kijkje te nemen. Je kunt ook een klein beetje geld verdienen, maar dat is niet echt heel veel. Als je echt een beetje geld wilt verdienen moet je naar sites zoals greatcontent.nl, maar dat terzijde.

Tekenen en dat soort dingen ben ik niet heel erg van thuis maar het is wel leuk. Je moet gewoon lekker op youtube gaan snuffelen enzo en je moet gewoon eens gek doen. Koop een schildersdoek bij bijv. Xenos en ga aan de slag. Niet te veel nadenken. Deel dit soort dingen ook met anderen, dat motiveert je echt namelijk.

Nou, nu ben je door deze hele lap tekst heen, haha!

Nog 1 aller aller aller laatste tip: HAVE FUN. Je moet niks provoceren, dat helpt niet. Je moet het gewoon doen omdat jij het leuk vind. Ook als je ergens kritiek op krijgt moet je dat gewoon sportief opvatten. Je kunt dan ook vragen wat die ander er minder goed aan vindt en misschien kun je er dan wel over nadenken en zo put je weer inspiratie uit de kritiek. Het is een soort vicieuze cirkel.

Ik klets weer veel te veel dus ik zeg nu écht gedag.

xxx ChocoladexMuffin

PS: OMG ik kan niet stoppen met schrijven, haha! Ik heb nog een laatste tip. Misschien leuk om te vragen voor je verjaardag ofzo. Maar dit is een boek: Wreck this Journal - Keri Smith : http://www.bol.com/nl/p/wreck-this-journal/1001004005396082/

Heel leuk boek maar meer verklap ik niet, zoek zelf maar op youtube etc.

haha leuk ! bedankt voor je tips ! Ik had mijn boek uitgegeven bij boekscoutyo
maar eerlijk gezegd vind ik schrijven de laatste tijd niet meer zo leuk.
xoxo

Nou ja, je kunt nog genoeg doen? Wordt wandelen je nieuwe hobby, dat is te zien aan de foto, haha :wink:

Je foto’s posten kan bij Fotografie, niet bij Crea Bea :]

thankyou ! :slightly_smiling_face: xoxo

2. the sky isnt the limit.

de foto is zelfgemaakt en daarna heb ik hem bewerkt met photoshop