Anosmie

Ik zelf heb anosmie om het kort uit te leggen wat het voor mij inhoud:
Mijn anosmie is overigens aangeboren waarschijnlijk, kan me niet anders herinneren. Er is tegen mij altijd gezegd in een “gewoon” ziekenhuis dat ik na heeeel veel medicijnen en operaties weer gewoon kon ruiken en alles erop en eraan. Helaas toen werd ik doorgestuurd naar een academisch ziekenhuis omdat ik behalve de reuk ook altijd enorme druk op mijn voorhoofd heb en spontane bloedneuzen die na 5 minuten niet stoppen in mijn slaap en dus nog een hele boel andere nare gevallen. Zoals inspanning problemen, dan gaat mijn neus enorm hard kloppen en voelt het alsof er iemand in steekt. Allemaal geen pretje, jullie weten dat vast ongetwijfeld ook. Daar bleek dus dat mijn neushaartjes bij mijn hersenvlies stuk voor stuk dood zijn en nu gaan ze alweer de boel opereren om van mijn andere nogal rare klachten af te komen. Nogal vervelende oplossing, maar alles beter dan het idee dat ik er niet alles voor heb gedaan. Helaas na ongeveer zo’n 7 jaar nu aan ziekenhuis bezoeken en overal en nergens te worden doorverwezen begint mijn proef zintuig ook enorm af te nemen.

Oftewel, anosmie is een aandoening/ziekte waarbij je niet meer kan ruiken en of proeven.

Dus ik vroeg mezelf af, ik weet dat het amper voorkomt maar zijn er meer mensen op dit fora die deze aandoening/ziekte hebben? Die net zoals mij met verschillende problemen kampen op dit gebied?
Of misschien heb jij wel een andere vervelende ziekte, zo ja wat? ;o