anorexiawet in nederland?

heey,
ik schrijf op school een betoog over dat er een wet moet komen in nederland tegen pro ana websites en te dunne modellen enzo… maar ik weet niet in hoeverre van dat soort dingen hier al verboden zijn? want ik kan op google niet echt dingen van recente datum vinden.
als iemand die het weet ook toevallig weet waar die het van weet, graag bron erbij =)

hier ben ik het echt mee eens!
ik heb alleen geen idee waar je zulke dingen kunt vinden.

Als het nog niet verboden is, vind ik dat raar.

up!

Vrijheid van meningsuiting.

Ik denk dat het ontzettend moeilijk te verbieden is. Voor zover ik weet is het niet verboden.

ik denk niet dat hier een wet over gemaakt kan worden, want iedereen kijkt vrijwillig op die sites enz.

Elkaar wat op steuken om af te vallen? Ik denk niet dat daar een wet rond gemaakt gaat worden…

Er zijn nog geen wetten voor, wel proberen ze in de hele wereld geloof ik al wat modellen die er normaler uit zien op de catwalk te krijgen. (zoiets heb ik een keer ongeveer gelezen)

Nee, het is nog niet verboden.
Wel staat er bij Belgische pro-ana sites een waarschuwingspagina.
Maar ik denk niet dat je het kunt verbieden, ze zoeken toch wel iets anders om dit voort te zetten.
En een verbod op dunne modellenkan ook niet, je kan een bepaald gewicht toch niet verbieden?
Wel kunnen modellenbureaus extreem dunne modellen gewoon weigeren.

in Frankrijk is er geloof ik wel een wet

Het is nog niet verboden, maar ik vind wel dat het goed zou zijn als het verboden zou worden.

Je hebt 2 topics aangemaakt.

neeee vind et nergens voor nodig. je kijkt toch zelf op die sites en wat dan nog dat mensen je aanmoedigen om af te vallen ook al weeg je 20 kg? is toch hun probleem? nou, dat vind ik ervan ^^

Wat toevallig, ik hou mijn betoog ook over pro-anasites. En ik ben van mening dat het verboden moet worden. Ik heb me ook gedocumenteerd, maar in Nederland is er geen wet om zulke site´s te verbieden. Op sommige pro-anasites kom je inderdaad eerst een waarschuwingstekst tegen, maar meer wordt er echt niet gedaan !

Trouwens ik heb gisteren en filmje bekeken, echt ranzig vond ik het.

Ik kan de link niet vinden, maar hierbij de link van een ander filmpje over haar.
http://www.youtube.com/watch#!v=VS2mfWDryPE&feature=related
(volgens mij was het filmpje al eerder geplaatst op girlscene, but i am not sure)

Kan schokkend zijn… !!

link werkt niet echt :s

ik zou het een beetje apart vinden… hoe kan je dat nou controleren? er staan wel ziekere dingen op het internet. en overgewicht is een wat groter/dodelijker probleem dan die rare “pro-ana” meisjes.

ik had ooit een interview van iemand gelezen , geen flauw idee wie, maar die zei dat het niet verboden zou moeten worden omdat dan de overheid/regering/whatever er geen controle meer op heeft, ze kunnen beter op die sites voorlichting gaan geven etc.

het is meer dan afvallen alleen. gosh wanneer gaan mensen dat nou begrijpen?

als iemand kanker heeft ga je toch ook geen forum voor mensen met kanker verbieden?

sorry als ik iemand beledigd heb ofzo. dit is niet mijn bedoeling, en het is niet lullig bedoelt. echter alleen als voorbeeld.

HEHE, iemand die hetzelfde denkt. Ga maar eens documentaires kijken, die meisjes hebben allemaal problemen met controle enzo, je hoort ze vrijwel nooit over dat ze zo dun willen zijn. Dat kan wel de aanleiding zijn, maar anorexia is méér dan simpelweg dun willen zijn.