Anorexia

Uhh ik wist niet in welke topic dit moest ;3

maar als je anorexia hebt gehad, klopt het dan dat het in je lichaam blijft?
ik heb het zelf gehad ben er net een 8 maanden vanaf maar ik wil nog steeds dunner worden enzo. voel me heel dik ben 1,70 en weeg 59 kilo dusja

weet iemand of anorexia in je lichaam blijft zitten? of hoe je dat ook mag zegge

Ik denk niet dat het in je lichaam blijft zitten, maar wel in je hoofd.

Ik ben geen dokter, maar het klinkt niet echt gezond.

Het schijnt dat als je anorexia hebt gehad dat je daar je hele leven mee bezig blijft. (Het zelfde als met bijv. een alcoholverslaving.)

Om het zeker te weten zou ik het aan je arts vragen.

Maar goed, je weet in ieder geval zelf wel dat 1,70 en 59 kilo niet dik is, ook al voel je jezelf zo.

Ja nja ik wist niet echt hoe ik het moest uitleggen dus vandaar, ik heb een paar maanden in het ziekenhuis gelegen, woog toen 45 kilo, ben dus wel aangekomen maar als ik dan denk van ja toen woog ik 45 kilo voel ik me nu weer heel vies dik enzo :frowning_face:. Ik heb ook in therapie gezeten en mn therapeut dacht dat het weg was, dus is de therapie stop gezet

Het blijft altijd wel in je hoofd zitten ja, voor mij is het nu al 2 jaar geleden en ben er nog steeds mee bezig (al had ik het niet extreem en lang)

ik had het op mn 12e tot mn 15e

Heb je iemand waarmee je hierover kan praten?

Nou geen therapeut ofzo, ik heb geleerd om alles zelf op te moeten lossen mensen keken nooit echt naar me om,

^
Dan denk ik niet dat het opgelost is. Sorry, maar ik denk dat je anorexia niet echt zelf op kunt lossen. Het is echt een ziekte.

Als ik jou was zou ik gewoon weer die therapeut/een andere inschakelen.

het zit 100% niet in je lichaam op een fysieke manier, er is geen anorexia ‘gene’ of cell ofzo… ik heb het zelf dus, en recovery is gewoon enorm lastig, en veel mensen zeggen dat een laag zelf-beeld kan blijven of tijdens stress momenten dit je ‘uitlaat’ is maar dat is ook mentaal

Verplaatst naar Beauty & Health.

Het zit in je hoofd, maar je kan er natuurlijk wel fysieke gevolgen van ervaren waar je nog heel lang last van kan hebben. Als je nu het idee hebt dat je een terugval krijgt, zou ik iemand inschakelen.

Het is in je hoofd en je kunt er lichamelijke gevolgen aan overhouden en het ‘‘stemmetje’’ blijft er altijd. Het is iets waar je altijd rekening mee zult moeten blijven houden en gewoon blijven eten, hoe lastig het ook is. Hoe langer het ‘‘weg’’ is, hoe makkelijker het wordt.

Zelfs al zou het zo zijn dat het lichamelijk was, dan moet je het alsnog mentaal tegengaan, dat geldt voor veel dingen.
Ik raad je toch aan weer hulp te zoeken, en vooral te luisteren naar jezelf. Als jij denkt dat het nog niet over is, direct aan de bel trekken.

het blijft in je hoofd zitten en als het tegenzit krijg je weer een terugval. ik weet van mezelf dat ik anorexia heb en ik ben er al voor behandeld ze dachten dat het over was. vervolgens heb ik nu een hele erge terugval. en ik zoek geen hulp. ben momenteel 42 kg en 1.75.

Je geraakt er niet van af zonder heel heel goede therapie, en dat is niet een kwestie van maandan maar eerder van jaren, ik ben er al 4 jaar ofzo van af, heb al 4 jaar een gezond gewicht maar uit mijn hoofd is het nog steeds niet volledig weg, wel bijna volledig, maar op stressmomenten (examens bijvoorbeeld) komt het soms even terug opzetten. Maar met goede hulp ben ik nu kerngezond en 90% van de tijd ook vrij van anorectische gedachten ^^

Je kunt wel denken dat je 45 kilo hebt gewogen, maar toen je dat woog lag je in het ziekenhuis er was dus iets goed mis met dat gewicht. Je wilt toch niet opnieuw naar het ziekenhuis? Dan wil je dus ook geen 45 kilo wegen!

Anyways heel veel sterkte! Ik heb er weinig ervaring mee…