anorexia?

Hee lieve meisjes,

Ik heb een vriendin en ze klaagt echt heel erg dat ze te dik is enzo. Dat doen alle meisjes toch denk je dan, maar ik maak me echt zorgen. Ze heeft al geprobeerd haar eten uit te spugen en ze wil soms niet meer eten. Ze woont ver weg en ik spreek haar alleen via msn. Ik kan dus niet echt goed zien of ze ook echt veel af valt enzo. Maar ik weeet dus echt niet wat ik moet doen. Ik wil dat het stopt omdat ik bang ben dat ze anorexia of een andere eetstoornis krijgt. Weten jullie hoe ik het haar duidelijk kan maken of wat ik haar moet zeggen?

xxxxx

Begin er voorzichtig eens over. gewoon subtiel van vragen bijv. wat eet jij op een dag? als je je echt zorgen maakt, moet je je niet opdringen. Dat schrikt mensne met een eetstoornis vaak alleen maar af. je kunt zeggen dat je je zorgen maakt om haar, en dat ze altijd bij je terecht kan. als het echt heel erg wordt, zou je haar ouders kunnnen bellen en die op de hoogte brengen.

heeel erg bedankt voor je advies, ik zat er echt mee, ik ga het eens proberen. Superbedankt! xx

Als ik jou was zou ik t haar ouders vertellen,

Ze weet het nog niet eens zeker en denk je dat haar vriendin dat op prijs zal stellen? Ik zou het even aankijken. Als je écht zeker weet dat er iets mis is kan je haar er op aan spreken en als dat niet werkt haar ouders.

Oh en zoals hierboven al wordt aangegeven doe het subtiel.

Ik zie het verband tussen dat en anorexia niet. Of weet je hoe en wat er allemaal in haar hoofd gebeurd?

Ik heb er al eens naar gevraagd enzo en ze gaf het gewoon eerlijk toe, ze zei ook dat ze geen anorexia wil krijgen enzo maar toch wil ze dun zijn. En ze heeft me wel beetje vertelt hoe ze zich voelt, maar ik wil nu alsnog wel dat het ophoud met afvallen!

Dat vind ik niet erg subtiel :stuck_out_tongue:

Wat is haar gewicht/figuur ongeveer nu dan?

Ik vraag me af en toe van mezelf wel eens af of ik niet te dun ben… Het probleem is dat als ik aankom dat ik dan ook meteen een buikje krijg…

Mijn gewicht: tussen de 42 en 44 kg
Mijn lengte: 157

-

Bedankt allemaal! Ik ga er wat van proberen te maken

-

jaa maar het is beter dat ze het tegen de oudrs zegt want als er wat is kunnen die ouders haar naar de dokter brengen. en beter vroeg dan laat!
Misschien is er wel wat?!
Als mijn vriendin zoiets zou doen dan zou ik dat aan haar ouders zeggenhoor…

Je gewicht is okay. Sowieso al ben je te dun en je eet toch gezond en regelmatig is er niks mis mee. Gewoon normaal blijven eten.

Als haar ouders het weten gaat ze het waarschijnlijk (nog) stiekem(er) doen.

Ik zou er niet te snel vanuit gaan dat iemand anorexia heeft. Ik denk dat je haar ouders erover moet vertellen hoe het met haar gaat maar het hoeft nog niet gelijk anorexia te zijn.

Niet té snel er vanuit gaan dat iemand anorexia heeft. Ik heb hetzelfde gehad. Vrienden hadden m’n ouders gebelt dat ik zogenaamd mezelf zou uithongeren. Is niet het geval, ik had gewoon een hele zware periode waardoor ik amper honger had (de één uit dat door de te eten, de ander door niet te eten). Niks is vervelender dan een bezorgde ouder terwijl er NIKS aan de hand is. M’n moeder zeikt er nu elke dag over terwijl ik geen eetstoornis heb :’)