Anorexia

Ik heb het gevoel dat ik anorexia ofzo krijg. Maar dat wil ik helemaal niet! Ik ben er echt zo tegen. Ik krijg de laatste tijd echt geen hap door mijn keel, en de laatste paar dagen eet ik alleen nog maar 's avonds warm, omdat het moet. Anders kan ik rustig een dagje overslaan met eten. Ik vind mezelf ook dik, en ik wil afvallen, maar niet zo! Ik wil gewoon gezonder eten en meer sporten etc. Maar ik heb gewoon echt geen eetlust meer. Ik heb thuis ook veel stress enzo, zou het daar door kunnen komen? En hebben jullie tips ofzo? Sorry voor het vage verhaal, maar ik zit er echt mee.

Als je anorexia krijgt/zou hebben, eet je niet omdat je anders bang bent om te dik te worden. En niet omdat je gewoon geen eetlust hebt.

Mmh, misschien kan je proberen wat gezonde dingen te nemen? Een appeltje als je computert bijvoorbeeld. Probeer anders gewoon 1 boterham te eten in de ochtend en in de middag… verder heb ik geen tips, ik heb er geen ervaring mee, sorry!

Wat je wel kan doen, naar een diëtiste gaan, die kan je helpen om een goed eetpatroon te maken wat bij jouw levensstijl past, je hoeft niet persé op dieet, maar je kan ook 2x in de week gaan sporten, en gezond eten. Dat helpt vaak al heel wat.

Wat fuckyeah zegt, en als je anorexia zou hebben, zou je het zelf ontkennen

Is waar. (:
Als je geen eetlust hebt, komt dat door een andere reden.
Misschien heb je een depressie ( is misschien een extreem voorbeeld, maar het kan wel.) Of is er anders iets met je lichaam verkeerd…
Wacht misschien even af, maar als het echt niet overgaat, raadpleeg dan je huisarts!

hmm om te beginnen. wil ik je duidelijk laat weten dat je je echt geen zorgen hoeft te maken want anorexia heb of krijg je niet zomaar haha. Dit weet ik uit ervaring. Ik denk dat ohmaquillage gelijk heeft. misschien heb je gewoon even geen trek of honger. dat is gewoon normaaal heeft iedereen wel is toch. Mogt het erger worden en je vind jezelf dik of wilt als je iets hebt gegeten het eruit hebben want je hebt spijt dat je iets binnen hebt. raadpleeg dan indd je huisarts!

Ik vraag mezelf af wat er zo moeilijk is aan gewoon eten. Anders spoel je het weg met drank.

Dat vraag ik me ook af maar volgens mij valt het ook niet te snappen.

Dat je het hier vraagt zegt wel wat, je zou het idd ontkennen als je wel anorexia zou hebben.
Maar je bent hoe dan ook niet gezond bezig, je moet echt wat gaan veranderen.

Je hebt misschien wel last van anorexia (wat simpelweg; geen eetlust betekent) maar ik denk niet van anorexia nervosa. Dat staat bekent om de ziekte dat je jezelf uithongert omdat je jezelf minderwaardig vind, te dik etc. (varieert ook weer van persoon tot persoon natuurlijk). Maar goed bezig ben je sowieso niet. Stress doet ook hartstikke veel met je eetlust. Dus waarschijnlijk ligt daar de oorzaak.
Kijk waar je stress vandaan komt, als je er zelfs iets aan kan doen moet je dat veranderen en wellicht verbeterd dat ook de eetlust. Komt je stress door iets waar je zelf niet zo 1 2 3 een oplossing voor hebt moet je hulp gaan zoeken. Dit kan van je ouders zijn, school, huisarts, vrienden of iets anders. Dat is geheel aan jou. Ga hier in ieder geval mee aan de slag. Succes!