Anorexia

Ik heb het gevoel dat ik anorexia ofzo krijg. Maar dat wil ik helemaal niet! Ik ben er echt zo tegen. Ik krijg de laatste tijd echt geen hap door mijn keel, en de laatste paar dagen eet ik alleen nog maar 's avonds warm, omdat het moet. Anders kan ik rustig een dagje overslaan met eten. Ik vind mezelf ook dik, en ik wil afvallen, maar niet zo! Ik wil gewoon gezonder eten en meer sporten etc. Maar ik heb gewoon echt geen eetlust meer. Ik heb thuis ook veel stress enzo, zou het daar door kunnen komen? En hebben jullie tips ofzo? Sorry voor het vage verhaal, maar ik zit er echt mee.

Als je anorexia krijgt/zou hebben, eet je niet omdat je anders bang bent om te dik te worden. En niet omdat je gewoon geen eetlust hebt.

Mmh, misschien kan je proberen wat gezonde dingen te nemen? Een appeltje als je computert bijvoorbeeld. Probeer anders gewoon 1 boterham te eten in de ochtend en in de middag… verder heb ik geen tips, ik heb er geen ervaring mee, sorry!

Wat je wel kan doen, naar een diëtiste gaan, die kan je helpen om een goed eetpatroon te maken wat bij jouw levensstijl past, je hoeft niet persé op dieet, maar je kan ook 2x in de week gaan sporten, en gezond eten. Dat helpt vaak al heel wat.

Wat fuckyeah zegt, en als je anorexia zou hebben, zou je het zelf ontkennen

Is waar. (:
Als je geen eetlust hebt, komt dat door een andere reden.
Misschien heb je een depressie ( is misschien een extreem voorbeeld, maar het kan wel.) Of is er anders iets met je lichaam verkeerd…
Wacht misschien even af, maar als het echt niet overgaat, raadpleeg dan je huisarts!