anorexia

heej
een vriendin van mij zei net tege me op msn dat haar vriendin al 3 dagen lang niet gegeten had (2 koekjes in de pauze alleen nog maar). En mijn vriendin maakt zich nu echt zorgen en weet nu niet meer wat ze moet doen. Ik wil echt heel graag advies geven, maar ik weet het ook eigenlijk helemaal niet. Ik heb gezegt dat ze een keer moet afspreken met dat meisje en met haar erover praten. Maar dat had ze natuurlijk zelf ook al kunnen bedenken.

Iemand hier ervaring mee??

Poeh, geen idee…
Je vriendin kan idd met haar afspreken, maar om echt hulp te zoeken moet ze wel meer doen… Ze moet met iemand gaanpraten, vertrouwingspersoon ofzo…

Als ze een paar keer in de pauze niet eet hoeft dat nog niet te betekenen dat ze anorexia heeft. Misschien eet ze gewoon liever niet op school of ontbijt ze uitgebreid en heeft ze dus gewoon geen honger. Ik eet ook niet zoveel op school omdat ik dan gewoon geen honger heb. Maar misschien kan je vriendin het wel vragen waarom ze niks eet, en als ze een raar antwoord geeft ofzo kan ze er wel verder over praten. Maar ik denk (hoop) dat het allemaal wel meevalt.

ow sorry vergeten te zeggen. Dat meisje heeft tegen mijn vriendin gezegt dat ze niks meer at. Ik hoop ook dat het wel meevalt. Mijn vriendin wilde niet zoveel tegen mij zeggen omdat ze het eigenlijk tegen niemand mocht zeggen van dat meisje.

O, oke. Ja, dat kan ze natuurlijk ook zeggen om aandacht te krijgen ofzo, je weet het niet met sommige mensen. Maar als het serieus lijkt zou ik als ik je vriendin was stappen gaan ondernemen. Er in ieder geval rustig met haar over praten, en als ze niet wil praten naar een vertrouwenspersoon of haar mentor ofzo gaan.