anorexia?

ik wil ff wat weten,
Als verscheidene van de symptomen samen voorkomen, kan dat er op wijzen dat er anorexia in het spel is. Raadpleeg zeker een arts. Hij kan uw dochter helpen om erover te spreken. Misschien helpt het haar als ze kan verwoorden van wat er in haar omgaat. Tijdig ingrijpen kan ook voorkomen dat de eetstoornissen ontsporen voor ze te diep verankerd zijn. Een arts raadplegen als het niet nodig is, is hoe dan ook beter dan er te laat naartoe te stappen.
wat bedoelen ze precies daarmee met dat dikgedrukte? want ik ging een test doen en toen kwam dat eruit! en ik kots niet uit ofzo hoor maar ik eet bijna niks omdat ik steeds minder lust! en laatste tijd zeggen meouders en zus er allemaal dingen over en ookal zoon jonge uit me klas :S terwijl ik zeker weet dat ik hetniet heb! maarja, daarom watbedoelen ze met dat dikgedrukte?

Als je meerdere symtomen hebt

Dat betekent dat als je meer van de symptomen (kenmerken) van anorexia hebt, die samen voorkomen. Dus ja ehm, gelijk voorkomen, dat je die allemaal hebt :’).
anders kan ik het niet uitleggen haha. Btw je kan toch altijd na de dokter gaan, als je ouders er zo onzeker over zijn enzo?

word er mee bedoelt als er nog meer symptone ofzo komen dat ik het dan heb?

Nee, dat het zou kunnen. Maar je eet toch niet opzettelijk minder of wel?

hmm, kijk bij mij zie je zegmaar de boten van me heupen he. en soms wel erg en dan weer niet maar als ik dan veel ga eten dan heb ik gelijk weer een buikje dus ik eet daaromniet veel! maar ook omdat ik heel veel niet lust. maar dat wiltochniet zeggen datje anorexia heb

Nee natuurlijk niet, je kan wel ondergewicht hebben doordat je gewoon niet veel eet,
maar bij anorexia beïnvloedt de gedachte die je over je lichaam hebt je eetpatroon.
Jij lust gewoon weinig, dat heeft weinig met anorexia te maken.

Maar het is wel heeel irritant als mensen denken dat je het hebt =S
Ik eet ook niet veel, omdat ik gewoon niet zo veel trek heb, en ik ben redelijk dun & licht; dat is gewoon mijn bouw. Maar een keer was ik supermisselijk op school, en heb ik in de WC overgegeven, en ja hoor; natuurlijk stonden er 2 meisjes, die het meteen aan hun vriendinnetjes hebben verteld, waardoor gelijk mijn halve klas wist dat ik had overgegeven, en daardoor dachten dat ik anorexia had xD En ze geloofden het niet toen ik zei dat dat nergens op sloeg…

Maar goed, ontopic.
Dat met die symptomen is meer bedoeld voor bijvoorbeeld de ouders van iemand met anorexia =P
Als een moeder denkt dat haar dochter het heeft kan ze daarop letten.

Nee.
Botten van je heupen zie je bij mij ook heel goed. En van dat buikje heb ik ook, omdat er eten in mijn maag zit. 'S ochtends is mijn buik gewoon plat.
Maar ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken hoor. En anders kun je altijd nog naar de dokter

jaa het is echt heel irrietand! en echt kinderachtig van die meisjes… maarja bedankt :slightly_smiling_face:!x