anorexia?

Hoi allemaal,

Ik zit hier nu een klein tijdje mee en ik begin me een beetje zorgen te maken. Ongeveer twee jaar geleden woog ik 68 kilo en had ik een bmi van 21,5. Op zich prima gewicht, niks mis mee. Twee jaar geleden ging ik van de middelbare school af en veranderde mijn levensstijl, waardoor ik minder ging snoepen. Het komt er op neer dat ik in 2 jaar tijd 13 kilo ben afgevallen en ondertussen op een bmi van 18,5 zit.
Ik heb hier nooit mijn best voor gedaan, het is gewoon zo gegaan.

Nu mijn probleem. Een bmi van 18,5 zit tegen het ondergewicht aan. En ik merk aan mezelf dat ik steeds meer begin te letten op wat ik eet, of soms bijvoorbeeld gewoon een lunch oversla. Mijn moeder merkt ook steeds vaker op dat ik echt niet nog meer moet afvallen. Momenteel woon ik nog thuis, dus hebben mijn ouders zicht op mij en eet ik 's avonds gewoon nog mee. Ik ben echter op zoek naar een kamer en zodra ik het huis uit ben, kan niemand mij dus meer in de gaten houden. Ik ben dus bang dat het dan escaleert en ik drastisch minder ga eten. Ofwel, dat ik dus echt anorexia krijg.
Moet ik hiervoor naar de dokter gaan? Ik wil echt heel graag het huis uit, maar mijn moeder heeft al gezegd dat als ik nog meer afval dat ik dan niet het huis uit mag…

Het is overigens nog niet zo erg dat ik calorieën tel ofzo, maar als ik moet kiezen tussen friet of een salade, dan zou ik voor de salade gaan. En ik heb gewoon steeds minder honger.
Dusja, wat moet ik doen?

Heb het even opgezocht en ben wel beetje bezig met koolhydraatrijke producten te vermijden. Maargoed, moet ik hiervoor naar de dokter, want ik eet het nog wel.

Ik ben het met Incognito eens. Het feit dat je jezelf afvraagt of je misschien anorexia aan het ontwikkelen bent, is al een hele stap in de goede richting. Het zou er zelfs voor kunnen zorgen dat je daardoor geen anorexia ontwikkelt. Ik zou voor de zekerheid wel even naar de huisarts gaan en daar je zorgen uitspreken. Misschien heeft het feit dat je anders ben gaan eten een achterliggende reden. Als je die oorzaak achterhaalt en daaraan gaat werken, zul je op den duur weer een normaal eetpatroon krijgen.