Anonymous

Anonymous is een groep mensen die zich in zet voor de vrijheid van meningsuiting.
Iedereen die zich identificeert met de normen en waarden van Anonymous kan lid zijn.
Anonymous heeft geen specifieke leiders.

Ze hacken veel overheids instanties en brengen de corruptie van deze instanties aan het licht.
Ze willen dat mensen weten wat er echt aan de hand is in de wereld en niet alleen de informatie krijgen die de overheid wil dat ze krijgen. En ze gaan vooral in tegen de Illuminati.

Hun website is http://anonhq.com/ en hier plaatsen ze bijna dagelijks nieuwe informatie op.
Ze worden vooral herkend aan het Guy Fawkes masker wat ze gebruiken als symbool.

Een linkje naar de film ‘‘We are legion: The story of a hacktivist’’

Zijn er hier nog meer meiden die Anonymous volgen en/of bij Anonymous horen?
Ik ken verder naast mijn vriend niemand om er mee over te praten. Dus het leek me een idee om dat hier te doen (:

http://www.toikee.com/website_deploy/Upload/user/hacking/blog/toikee-hacking-anonymous.jpg

Heb wel een paar vrienden die hier helemaal in mee gaan.
Houd mij er zelf niet zo mee bezig.

Mijn vriendengroep heeft het er wel eens over maar het is niet dat ik ze volg of iets dergelijks. Vind het wel altijd interessant.

Nog nooit van gehoord, maar klinkt interessant! Hoewel ik niet helemaal een voorstander van het hacken etc. ben, spreekt jouw begin uitleg mij wel aan. Ga eens een kijkje nemen in ieder geval.

Het is het zeker even waard om gewoon wat dingen door te lezen.
Ik snap wat je bedoelt. In het begin vroeg ik me ook af waar ze het recht vandaan dachten te halen om zomaar te gaan lopen hacken. Alleen als je ziet welke informatie ze aan het licht brengen dan ben ik het toch wel met ze eens.

Ja dat is absoluut waar! Hacken is natuurlijk illegaal, en al helemaal bij dat overheid gedoe, maar ik ben er van overtuigd dat de overheid ook genoeg doet wat niet pluis is.

Ja als je dat allemaal door gaat lezen kom je er vanzelf achter. Ze hebben laatst ook bewijs gevonden dat de Amerikaanse overheid geld naar ISIS heeft gestuurd.

Ze hebben ook ongeveer een week geleden veel leden van de KKK aan het licht gebracht en met één van hen een gesprek gehad (staat ook een filmpje van) en veel pedofielen met naam online gezet.

Ik hou me er zelf niet mee bezig maar ik vind het wel interessant om erover te lezen.

Eindelijk een forum hierover! :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face: :upside_down_face:

Jaa. Nog iemand die zich er mee bezig houdt? :grin:

Ik vind het vooral mooi wat ze hebben gedaan met de Amanda Todd zaak… ze zijn niet alleen slecht.

Ik volg ze en ik demonstreer ook wel eens, ja. Linkje naar de film zou wel veel opheldering geven voor mensen die zich niet bewust zijn van wat Anonymous allemaal nog meer doet, aangezien ze voornamelijk worden gezien als ‘grote hackers groep’.

Hoe kun je je daarvoor ‘aanmelden’ dan vraag ik me af? Niet dat ik dat ga doen maar ben wel benieuwd hoe dat gaat.

Ik ken iemand en die gaat naar festivals met zo’n masker op. Heeft die dan geen enkel idee wat dat betekent ofzo? Maar ik vind het wel goed wat ze doen!

x

De film is gewoon te zien op Netflix en YouTube trouwens.

Ja als er nog info bij moet dan kan je dat hier gewoon neer zetten en dan zet ik het er gewoon bij.
Ik heb dit gewoon even snel getypt om globaal duidelijk te maken waar ze voor staan.

Ik kan het alleen niet zo goed onder woorden brengen. Een vriend van me zat me ook al uit te maken voor conspiracy theorist en snapte niet waar ik het over had.

Hoe heet die film? Gewoon Anonymous?

Heb je daar een link van? Kan het niet vinden… wat hebben ze gedaan dan?