anonieme ov chipkaart

Hoihoi!

Ik heb net een anonieme ov chipkaart gekocht. Dat is zo’n blauwe zonder je foto erop. Die kost 7,50. Kan ik hem dan nu meteen gebruiken, of moet ik hem nog opwaarderen via internet. Heeft iemand hier ervaring mee?
Alvast bedankt!

Dit staat bij lifestyle, omdat ik niet zo goed weet waar ik het dan bij moest zetten.

je moet er altijd geld op hebben staan, als je dat nog niet hebt gedaan moet je het er eerst opzetten

Je moet er idd eerst geld op zetten via zo’n apparaat. (Die in de AH / in sommige bussen / treinkaartjesautomaat / automaten bij de metro). Anonieme OV-chipkaarten kan je niet opladen via internet. En idd, die 7,50 telt niet mee als ‘saldo’, dat is zegmaar de prijs die je voor het plastic kaartje zelf betaald. (Ik vind het be-la-che-lijk)

Dat is echt ronduit mongolisch. Rot ov-kaart.

Je kan een anonieme kaart alleen opladen bij een oplaadpunt. Die zitten in supermarkten/ bij treinkaartjesautomaten en in sommige bussen.

Idd. En ik heb al 2x meegemaakt bij die anonieme dingen, dat de ‘chip’ kapotging. Die hele kaart was niet omgebogen oid, niks… Maar deed het gewoon niet neer. Weg geld. En je kan het ook niet declareren omdat je dan geen bon kan printen :pensive:’.

heb je er geen info boekje bij gehad.
als je met de trein gaat reizen moet je er minimaal 20euro op hebben staan
en met de bus 5euro

Hoeft niet bij de bus (trein weet ik niet).
Hier kan je ook bij de metro met 1 euro opladen, en daarmee in de bus. Maakt niet uit hoeveel er op staat, als het maar boven de 0,00 is (dus 0,01 is ook al goed)

Ik heb hem ook, maar ik vind het eigenlijk wel heel duur om zelfs 3 dagen te gaan met de bus. Ik heb al ¤20 in 1 week uitgegeven, voor 3 dagen. Dus belachelijk duur! Maar aan de andere kant is het handig.

oh, oke! dank jullie wel! dus dan ga ik morgen maar naar een oplaadpunt om er geld op te zetten!

@ Subway; het maakt wel uit hoeveel er op staat! Het minimum saldo wordt volgensmij wel steeds minder, maar op het begin moest er minimaal 20 euro opstaan. Anders kon ik op geen enkele manier inchecken.

Oh trouwens, dat is bij de trein. Bij de bus is het minimumsaldo lager.

In belgie hebben we buzzypazz. Raar woord, maar De Lijn is eenal raar.

Ontopic, ik weet niet ;o

@Vivere: dat zei ik toch? Ghehe. Hier in Amsterdam in bus/metro/tram is in ieder geval GEEN minimumsaldo! Trein heb ik geen idee naar zei ik al ^^.

Oh, dan heb ik het verkeerd begrepen :relieved:

Ik vind dat in- en uitchecken zó irritant. Vooral omdat ik al 2 keer heb gehad dat het apparaat het in de bus wél deed bij het inchecken, maar eenmaal bij het treinstation had het apparaat er geen zin meer in. En dan wordt dat dus ook gewoon gerekend als ‘vergeten uit te checken’. Zo kom je wel erg snel aan die 10x, waarop je kaart tijdelijk geblokkeerd wordt.

ik heb dus een probleem, ik heb geen idee hoe ik geld op m’n ov krijg! ik had het vandaag geprobeerd en via internet lukt het niet, en op het station bij zo’n apparaat ook niet. Is de ov voor treinen en bussen eigenlijk hetzelfde?