annuleringsverzekering?

mijn schoonfamilie heeft vakantie geboekt en ik mag mee…
maar het gaat nu niet zo goed met mij en mijn vriend…
wanneer ik een annuleringsverzekering afsluit, kan ik dan gewoon niet mee gaan zodat zijn moeder het geld terug krijgt? of hoe werkt dat?
of is dat alleen als er iets ernstigs is gebeurd?

Volgens mij krijg je dan niet al je geld terug, maar wel een deel…

weet iemand misschien hoeveel dat is? want weet niet hoeveel annuleringsverzekering kost, zou best gek zijn als ik daar maar 10 euro voor hoef te betalen en hun dan 300 euro terug geven toch?

Je moet goed in de voorwaarden van de annuleringsverzekering kijken. Meestal is het in geval van sterfte van een direct familielid (vader moeder broer zus) of tweedegraads familielid (oom tante opa oma), door ziekte waarvoor een doktersverklaring is afgegeven dat je niet kan gaan, een belangrijk examen (kijk uit! niet bij iedere verzekering zo, wij hadden dit expres zo uitgezocht) of door een ernstig ongeval.

Ik had vorig jaar dat ik met een vriendin zou gaan. Op de dag voor we vertrokken stierf haar opa. We hebben toen besloten de reis te annuleren en kregen al ons geld terug van de verzekering en een klein deel van de organisatie. We waren de verzekering (abnamro trouwens) erg dankbaar.

De verzekering is ongeveer 6 procent van je reissom en dekt waarschijnlijk niet een breuk met een partner…

nee dat dacht ik dus ook… er stond dat je kon annuleren maar dan moest je 50 % van de reissom betalen… dat wil dus zeggen dat ik zeg nog 320 euro moet betalen…

Waaaat dat kan veel en veel goedkoper. Kijk zelf voor een goede bij de ABN Amro, ANWB, CentraalbeheerAchmea… dat soort dingen!

maar dat was dan gewoon via de site waar ik de reis heb geboekt, wanneer ik daarbij zou annuleren! zal is even bij abn amro kijken, daar heb ik namelijk ook me bankrekening!

ik kan niets vinden over hoe het zit in mijn geval… alleen maar bedragen wat er verzekerd word zoals bv ongevallen…

In jouw geval wordt het denk ik nooit verzekerd…

dat is mooi balen dan… kan ik 320 euro gaan betalen… daarvoor je bijna doen alsof het gewoon goed zat en meegaan gratis haha:P (grapje)

volgens mij word het niet verzekerd,
een annuleringsverzekering is bijna altijd alleen voor noodgevallen: als je zelf ziek word, of als een naaste van je overlijdt.

Maar, als je nu al twijfels hebt of jullie nog samen zullen zijn op het moment van de vakantie. Dan kun je toch ook voor jezelf beslissen om niet mee te gaan?

Ik zou inderdaad eerst een goed kijken wat deze annuleringsverzekering dekt. Bij mijn laatste vakantie heb ik alle voorwaarden doorgenomen en bij mijn toenmalige maatschappij werd een relatiebreuk niet vergoed. ‘‘Dit doe je immers zelf’’ stond er expliciet bij. Enkel een ziekte of sterfgeval in de directe familie, een belangrijk examen, of een onverwacht ontslag (van werk) van jezelf of partner en in die gevallen moet je bewijs hebben dat dat ook het geval is

ja daarom wil ik dus ook kijken hoe dat zit met annulering, hoeveel ik moet gaan terugbetalen aan die moeder…

dus eigenlijk heb je niets aan die annuleringsverzekering??

ik denk dat het in jou geval geen voordal zal pakken, nee.

Volgens mij kun je het alleen annuleren als er iets gebeurt is waardoor je niet mee kunt, zoals een ongeluk of een familielid dat overlijdt. En ik weet ook niet of je al je geld terugkrijgt, volgens mij maar een deel. Ik weet dus niet of jij er iets aan hebt.

Weten zijn ouders en jouw ouders dat het niet zo goed gaat tussen jou en je vriend? Misschien kun je met hun eens naar een zo goed mogelijke oplossing of annuleringsverzekering kijken?

Dat… Omdat het niet levensbedreigend is of geen sterfte… Ik denk dat je dan wel mee zal ‘moeten’…