Annabel, het wordt niets zonder jou Annabel.

Hey, dit is mijn verhaal over Annabel. Zo gooit van de een of de andere dag haar
hele leven om en gaat opzoek naar de nieuwe Annabel. Grammatica is niet echt mijn sterkste punt, sorry.

Go live your life – Dat wordt mijn nieuwe motto. Het was tijd voor een grote verandering. Nieuw huis, nieuwe woonplaats, nieuwe ouders en nieuwe ik. Oké nieuwe ouders is een groot woord, me vader hou ik maar ik neem er gewoon een hele lieve stiefmoeder + aanhang bij. 16 jaar van mijn leven heb ik veilig in Amsterdam gewoond. In hetzelfde huis met dezelfde buren en dezelfde vrienden. Tot de dag dat mijn ouders gingen scheiden, mijn vader een goede baan kreeg en vertrok met zijn nieuwe vlam naar Laren. Ik was altijd al een papaskindje geweest maar ik kon me moeder toen niet moederziel alleen achterlaten in het huis waar wij als gezin altijd hadden gewoond. Die 2 jaar alleen met mama waar leuk, begrijp me niet verkeerd maar ik mistte gewoon iets. Mijn vader en ik zijn twee handen op een buik, beste vrienden en we hadden elkaar gewoon graag om ons heen. Het besluit om vanuit het vertrouwde Amsterdam naar Laren te vertrekken was erg lastig. Toch heb ik de knoop doorgehakt en ben ik vertrokken. Al 16 jaar leefde ik een goed maar vertrouwd leven zonder enkele uitdaging. Me hele leven lag al voor me uitgestippeld, het was tijd voor een grote uitdaging een nieuwe ik.

Eerste indruk 1.1

Laren is voor mij hockey trutjes, polo’s, lekkere poffertjes, dure merk kleren en een huis met een oprijlaan. In Amsterdam woonde ik driehoog in de Pijp en nu ging ik wonen in een kast van een huis met dubbele garage. Het moment dat ik uit de auto stapte en mijn nieuwe huis noem het rustig een kasteel zag, kreeg ik het gevoel alsof ik in een film leefde. Met het grind knarsend onder mijn voeten betrad ik het grootste en mooiste huis wat ik ooit had gezien. Laura ( a.k.a. de liefste stiefmoeder ooit) kwam gillend op me af: ‘ Lieve Annabel ik vind het zooooo ontzettend leuk dat je bij ons komt wonen. Vanmiddag gaan we meteen interieur shoppen!!!’’. Ze bleef maar doorratelen.

Een slaapkamer bestond voor mij uit een bed, kast en bureau. Mijn kamer was net zo groot als onze hele verdieping in de Pijp. Ik had gewoon me eigen badkamer dus niet meer wachten tot ik kan douchen. Ook had ik een inloopkast, die al vol hing met kleding die door Laura was gekocht. Ik voelde me een prinses maar gelijk voelde ik me ook thuis komen. Ik ben voor het rijkeluisleventje gemaakt.

Eerste indruk 1.2

Maandag 11 januari, 08:00. Stap 1 in het leven van de nieuwe Anna. Nee vanaf nu laat ik mezelf gewoon Annabel noemen ( past beter hier in Laren). Heelhuids op school zien te komen op een Vespa leek opeens een lastige wiskunde opdracht. Hoe ik er ben gekomen weet ik ook niet maar dat ik er ben gekomen dat is een feit. In de gangen werd ik overspoeld met meiden in Polo’s, uggs en vooral heel veel bruin geblokte tassen. Later bleken die tassen van een bepaald merk te zijn Louis nog wat, ik weet het ook niet precies. Het lijkt wel alsof iedereen die rijk is, mooi is. Mijn klas bestond uit meiden die rechtstreeks uit de film Mean Girls konden komen en waren de jongens soms ontsnapt uit Abercrombie and Fitch? Jeetje wat een hotties, hier kan ik heel wat leuke dagdromen over hebben.

De eerste lessen zaten erop en de grote pauze brak aan. Heuse paniek ontstond er in mijn bovenkamer. Moet ik zelfverzekerd op iemand afstappen en vragen of ik bij dat groepje mag zitten of alleen ergens heel zielig een broodje eten. Mijn doel was een nieuwe Annabel dus ik moest voor mijn eerste keus gaan. De kantine was immens groot en overal zat groepjes te lachen en te praten. In een hoekje zag een groepje zitten waarvan ik tijdens Engels naast een van de meisjes genaamd Jolie had gezeten. Met lood in de schoenen liep er op af. ‘’ Hoi ik ben Annabel. Ik zat naast jou tijdens Engels en ik ben nieuwe hier duss ehhh nou ik vroeg me af mag ik bij jullie zitten?’’ vroeg ik tamelijk zenuwachtig en stotterend. Jolie antwoordde daarop: ‘’ Ja natuurlijk, kom gezellig. Annabel was het toch? Waar woon je eigenlijk? Hier in Laren of in een andere Gooische plaats?’’ De pauze was erg gezellig ik ben veel over Jolie’s groepje te weten gekomen en hun over mij. Mijn eerste schooldag is erg goed gelopen en me doel om de nieuwe Annabel te worden bereik ik ook met babystapjes.

Lief dagboek
vandaag was een hele goede dag. De school was leuk en volgens mij heb ik al vriendinnen gemaakt. Ik heb het zo erg naar me zin hier in Laren. Natuurlijk mis ik mama maar ik heb het zo leuk met papa en Laura. Wel heb ik al me eerste blunder gemaakt. Ik was vanuit school onderweg naar huis en toen ik langs het huis van de buren kwam die ik overigens nog nooit ontmoet had begon ik naar de buurman te zwaaien. Hij had zo’n bekend gezicht dus ik moest hem wel kennen… toch? De buurman zwaaide niet terug. Later bedacht ik me dat het die voetballer Patrick Kluivert was, vandaar die bekende kop.
Jolie Karsbergen: 17 jaar woonachtig in Laren. Zit op hockey en heeft een relatie met Laurens ter pas
Fleur Wingelaar: 16 jaar woonachtig in Laren. Zit op hockey en tennis. 100 % single
Iris Bosch: 17 jaar woonachtig in Blaricum. Zit op dansen en heeft een relatie met Paul Loops
Olivia Smidt: 17 jaar woonachtig in Blaricum. Zit op hockey en dansen. Relatie met Tim Kalfse
Hannah Overveen: 17 jaar woonachtig in Laren. Doet niet aan sport en heeft geen relatie

Nou dat zijn mijn Gooische vriendinnen. Althans ik hoop dat ze mijn vriendinnen worden.

Moet je niet wat rustiger aan doen met posten? Zo houd je niets over, haha.

Ja weet ik maar zo kunnen mensen er misschien een beetje inkomen…
Ik vind het namelijk altijd lastig als er net een nieuwe verhaal wordt gepostet en
er dan maar een stukje is.

Ah oké. Ik bedoelde het niet als kritiek, meer als een tip :grinning:

Grappig verhaal, mijn vriendinnen wonen ook in het gooi. Jij zelf ook of is het helemaal verzonnen? Ik ben wel benieuwd naar verdere stukjes.

Nou ik woon in het Gooi van Amsterdam oftewel Oud-Zuid. Ik heb wel in het Gooi gewoond.

Eerste indruk 1.3
Het was vrijdag, het weekend zou bijna aanbreken. Nieuwe Annabel hield ook in een nieuwe kledingstijl. Gehuld in een Levi’s broek, Zara blazer en top inclusief Filling Pieces vertrok ik naar school. Nederlands stond in het rooster, het enigste vak wat ik niet met mijn nieuwe vriendinnen had. Ik kwam netjes 2 voor half 9 aan ging zitten aan een leeg tafeltje. De les was al 20 minuten bezig toen er een hele knappe jongen de klas in kwam gelopen. Ik haatte het om te laat te komen maar deze jongen blijkbaar niet. Hij kwam heel nonchalant en smooth over. Ik kwam erachter dat hij Yannick heette en elke vrijdag ochtend te laat kwam bij Nederlands. De leraar vertelde over een project dat je met zijn tweeën moest doen. Je moest een filmpje over een drogreden maken en die op youtube plaatsen. Samen met Wessel waarmee ik was ingedeeld gingen we aan de slag. Wessel vertelde dat Yannick zijn beste vriend is maar dat hij zich vaak nogal in het nauw gedreven voelt door Yannick. Yannick staat bekend als de knapste jongen van de school ( Abercrombie material). De les was afgelopen en in de gang werd ik op mijn rug getikt: ‘ Jazeker jij begrijpt hem achjoh nog een paar uurtjes en dan is het weekend.’ Het was Yannick, ik begreep niet waar hij op doelde maar wel weet ik dat ik zo rood werd als een tomaat. Yannick zei: ‘ Je tas sukkel er staat op ‘wake me up for the weekend’. Waarop ik antwoordde:’ Oh grapje, nou wake me maar up voor de volgende vakantie of een leuk feestje.’ ‘ Is goed jij Wessel’s partner, houd ik je aan.’ Zei Yannick.

-