Animeren.

Hey iedereen,
ik maak niet zo snel een nieuw topic aan, maar ik wil dit echt ontzettend graag weten want ik heb zo’n grote drang om een animatiefilmpje te maken… haha.
Maar het probleem is, ik weet niet hoe je moet animeren, ik zou ook niet weten met welke soort(en) programma’s ik dat moet doen.
Ik heb ook al op Google gekeken maar ik weet niet of die site’s betrouwbaar zijn, niet dat ik dadelijk met een virus op mijn computer zit doordat ik een of ander programma heb gedownload…
Dus mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee?
Als je niet precies weet wat ik bedoel, heb ik hier een link van een filmpje van wat ik ongeveer wil, het ziet er namelijk best leuk uit en niet te ingewikkeld.

( niet letten op waar van het is, het is van Skulduggery Pleasant en dat is een boekenserie uit Engeland waar ik verslaafd aan ben, maar het gaat even over de animatie :stuck_out_tongue: )
Alvast bedankt! x

Jhaaa, ik had vroeger nog wel eens zoon programma, maar ik heb dus geeen idee welke.

Dat soort animaties kun je maken in Adobe Flash Professional (niet te verwarren met Flash Player, die je gebruikt om Flash animaties af te spelen). Dat is helaas niet gratis, maar kun je natuurlijk wel via illegale kanalen downloaden. En gelukkig zijn er voor Flash héél erg veel tutorials te vinden :slightly_smiling_face:

Windows live movie maker (het is gratis) En kniprogramma (ook gratis)

Bedankt iedereen, ik zal eens kijken of ik wat kan vinden!