Anime / Manga

Ik dacht…laat me ff hierover een topic openen…
Voor mensen die niet weten wat het precies is;

Manga is een tekenstijl uit Japan,
& Anime is zegmaar de tekenfilm versie van die manga’s…
kan het niet zo goed uitleggen…

Maar dus wat vinden jullie ervan…
wat is jullie favo anime / manga

hier ff voorbeeld plaatjes :

Anime style :

http://www.newsarama.com/dcnew/Nov05/gals4.jpg

Manga style :

http://i18.tinypic.com/33vyek0.jpg

Ik vond t eerst altijd onwijs leuk, maar tegenwoordig zie je t zó veel, dat ik t eigenlijk een beetje zat ben.
Geef mij maar een tekening van mensen die er tenminste écht uitzien =)

Ik vind het niet zo leuk, saai…

K vind t wel leuk en mooi
alleen die foto’s die dr zijn neergezet vind ik wat minder :wink:
x.

Ik vind anime/manga geweldig, t kan soms zooo mooi zijn.
Zelf teken ik 't ook, alleen om echt een mooie tekening te krijgen ben ik wel even bezig. Ik heb eigenlijk maar één tekening waar ik echt tevreden mee ben.

jaa khad ff snel wat uitgezocht (A)

I <3 Manga!!!
Je had iid betere voorbeeldjes kunnen kiezen:p
Zelf teken k het ook, ben alleen nogal precies dus duurt heel lang als een tekening klaar is…als k ze af maak dan:P

[b]Manga=is japans voor strips
Anime=japanse tekenfilms, vaak gebaseerd op een manga.

De voorbeelden zijn dus gewoon allebei in manga/anime stijl.

En ook al ziet een japanse strip qua tekeningen er realistisch uit, toch heet het dan nog steeds manga.[/b]

manga is mooi =D

ik was er vroeger helemaal gek van,
en tekende het ook enzo. heb volgens
mij nog 3 van die manga-tekenboeken
in mn boeken kast staan. maar nu hou
ik me er niet echt meer mee bezig. =)

ik vind het wel mooi (:

een vakantievriendje had een tekening voor mij gemaakt. echt zooo mooi… dat was ook manga :wink: hangt nu in m’n kamer :stuck_out_tongue:

ik vind t echt mooi, als ik in een tekenbui ben… dan ga ik zulke plaatjes altijd natekenen :grinning:

K vind amine leuker dan manga

kvind het zo vrolyk :d

mooi :slightly_smiling_face:

HUH hoe kun 1 van de 2 nou leuker vinden xD

Narutooooooooo ;p

Wat heeft iedereen toch met naruto xD

Yay september NGE komt in het NL uit n_____n

ik vidn het geweldig… mijn vriendin kan het heel mooi tekenen en ik begin het te leren met behulp van 2 boeken ^^

Ik was eerst echt zwaar verslaafd aan Chobits o_O Ik moest ook janken bij het einde. XD
En Fruits Basket vond ik echt stom, maar ik vond het op een gegeven moment wel zielig met die opa (die toen kat was) die in een soort van kooi zat en een rijstballetje aan Kyo (toch?) gaf en dat die het niet aannam. :3
Ben overigens ook naar de anime convention in het Theaterhotel in Almelo geweest een tijdje terug. :relieved: Ik zag er niet uit maar het was alsnog supertof. x’) Allemaal L’s en Lights, omg. o.o Iedereen vindt Death Note zó geweldig maar ik snap niet wat er zo leuk aan is.
De laatste tijd kijk ik overigens amper anime. ._. Ben wel swaar hooked aan Hana Yori Dango Liveaction geweest, soort van serie-verfilming van de anime en manga Boys Over Flowers.

Okay ik houd maar op. :'D
En manga is niet zomaar een tekenstijl of een stel cartoons, het is een groot deel van de Japanse industrie. .__.