animatie team

hellooo,

Ik wil deze zomer graag een week of 3 in een animatie team werken op een bungalowpark/camping ergens in Nederland.
Iemand hier ervaring mee zo ja met welke organisatie, nog tips of iets dergelijks?

Alvast bedankt xo

Ik heb afgelopen zomer een week animatiewerk gedaan op een camping.
Het is echt heel gezellig met de anderen uit het animatieteam, een en al feest!

Wel is het echt heel zwaar, ik maakte dagen van 9 'sochtends (dansen met de kinderen) tot 10 's avonds (feest met de ouderen)
Heel veel mensen onderschatten het heel erg, dus je moet er niet te licht over denken

Toen ik daar was had ik het soms dus wel zwaar, maar achteraf denk ik er zoo positief op terug!

veel doen het via de organisatie animatie compagnie, hoor daar positieve dingen over!

Ik heb afgelopen zomer ook animatiewerk gedaan. Ik vond het ontzettend leuk en ik heb er heel veel van geleerd. Maar, zoals hierboven al gezegd wordt, is het ook heel zwaar werk. In een van mijn weken moest ik bijvoorbeeld een musical organiseren en toen hebben we soms wel tot 2 of 3 uur 's nachts doorgewerkt voor het decor, terwijl we die volgende ochtend gewoon weer vrolijk en blij om half 10 bij de knutselclub moesten staan.

Maar, als je van kinderen houdt en niet bang bent om voor groepen te staan, heb je echt een top tijd. Het is namelijk heel dankbaar werk, aangezien je er echt voor zorgt dat die kinderen een leuke vakantie hebben. Je krijgt heel veel van ze terug en er is geen moment waarop je je verveelt. Maar… je moet de druk en stress wél kunnen handelen. Anders zou je het wel eens heel moeilijk kunnen krijgen.

Zelf zit ik bij animatiewerk.nl. Ik vind dat zelf een hele fijne organisatie, ook omdat het redelijk kleinschalig is en je wordt er bovendien goed begeleid. Alles is gewoon goed geregeld, terwijl dat bij andere organisaties nog wel eens anders blijkt te zijn.

Ik volg dit topic, want toevallig heb ik me vandaag nog voor 2 organisaties aangemeld haha

(is het trouwens normaal dat na je inzending bij animatiewerk.nl je geen bevestiging oid krijgt dat het verzonden is?)

Kijk even bij Estivant een ouder organisatie in Nederland en buitenland! Ik werk daar ook en ik kan je vertellen het is super!

Klopt het dat animatiewerk minder goed betaald dan een ‘normaal’ baantje?
Mij lijkt het ook wel erg leuk om te doen eigenlijk!

Ik wilde afgelopen zomer ook animatie werk gaan doen.
Ik had me aangemeld via de Animatie Compagnie. Ik ben toen als een soort sollicitatie een weekend in Zeeland geweest met een groep andere meiden en jongens.
Ik werd aangenomen en ingepland. Maar heb er ivm medische redenen van af moeten zien.
Achteraf vond ik het wel heel jammer. Maar aan de andere kant heb ik veel leuke dingen gedaan en kansen gekregen die ik anders niet zou hebben gedaan of gehad.

Je bent wel een groot deel van je vakantie kwijt, en weg. Ik was bv ingepland in Limburg, maar had 1 dag per week vrij. Om dan even heen en weer naar huis te gaan was ook niet ideaal.

Bij de animatie compagnie krijg je 172? euro per week. Klinkt opzich chill, maar je werkt wel echt hard, zoals hier al benoemd is…

Als je er het type voor bent en bereid bent een tijdje weg te zijn zou ik het gewoon doen!

Ik kreeg trouwens een andere baan waarbij ik in drie dagen hetzelfde verdien als in een week op de camping haha

En de Animatie Compagnie vond ik een hele goede en fijne organisatie! Ook dat weekend in Zeeland was heel erg leuk

Dat is een feit. Je krijgt ontzettend weinig voor de hoeveelheid werk wat je doet. Je maakt ontzettend lange dagen en krijgt er bijna niets voor. Het is meer voor de ervaring dan dat mensen het voor het geld doen is mijn ervaring.

Verder kun je op Google organisaties vinden zoals de animatie compagnie en toprecreatie.

Aaah ik ga met animatieteam.nl een trainingsweekend hebben, en ik vind het zo spannend haha

Upje! Inmiddels al wat gevonden?

Ik werk bij Recrateam, dit jaar voor het tweedejaar. Echt een hele fijne organisatie, iedereen kent elkaar en alles wordt heel professioneel aangepakt!

Je verdient niet heel veel als in: als je het per uur uit gaat rekenen is het weinig. Maar als ik aan het eind van een periode m’n bankrekening zie dan denk ik toch, ach, is best wat tewijl ik niet eens het gevoel heb dat ik heb gewerkt. (Edit: daarmee bedoel ik níet dat het makkelijk werk is, maar dat het werk gewoon zo leuk is)

Je bent een aantal uren écht aan het werk, dit zit wel onder de 8 uur. Denk dan aan wat ik qua activiteten optel (kwartier dansen, uur knutselen, uur spel, uur sport, 3 kwartier theater, 1,5 uur avondactiviteit).
Maar daarnaast ben je heel veel aan het voorbereiden, dus kom je per dag echt wel aan 10 uur werk. Kwartier van tevoren aanwezig zijn, kwartier na afloop opruimen etc. Afhankelijk van je leeftijd/niveau verdien je tussen de 30/45 euro per dag. Niet zo veel per uur dus.

MAAR als je het werk en alle activiteiten echt leuk vindt, voelt het niet als werken. Als ik 2 uur zit te schminken heb ik het oprecht naar m’n zin, en denk ik niet aan wat ik aan het verdienen ben. Daar denk ik uberhaupt de hele periode niet aan.Wat je naar mijn mening wél hebt met andere bijbaantjes in de zomer. Pas als ik thuis ben denk ik wacht: ik heb hier geld mee verdiend! Zelfde geldt voor meeleeftheater, dat vind ik echt géweldig. Of de ochtendbeat met alle dansjes!

Daarnaast is het best een bijzondere baan. Ik werk voornamelijk op kleine campings en dan heb je maar 1 collega. Die ontmoet je de dag van tevoren, en vervolgens werk je 1/2/3/4 weken héél intensief samen. Ik heb wel echt ontzettend leren communiceren/samenwerken de afgelopen 2 jaar. Je bent geen moment van elkaar af, zelfs 's nachts lig je (meestal overnacht je in een caravan) alsnog met elkaar op een kamer. Soms niet zo fijn, maar ik had afgelopen week een hele (hééééle) leuke collega, dus dan is het niet zo erg haha.

Maar ik vind het echt geweldig werk! Je hoeft niet alle onderdelen fantastich te vinden, bij Recrateam in ieder geval niet. Zo ben ik meer van het knutselen/spel/theater en ik ben tot nu toe altijd met iemand geplaatst die juist meer van de sport was. Daarnaast kan je ook ingezet worden als Chillzmedewerker, dan werk je voornamelijk aan activiteiten met jongeren, vooral sport.

Ik up dit topic omdat je er misschien nog wat aan hebt! Bij Recrateam staan er nog steeds trainingen open (even een investering maar wel superleuk!) dus je kan komende zomer nog werken. Maar volgens mij kan dit bij andere bureaus ook. Voor vragen mag je me notennnnn