Angststoornis & relatie

Hee,

Ik wist niet of dit hier hoorde of bij Liefde&Boys, maar ik heb het maar hier geplaatst omdat het vooral over mn angststoornis gaat.
Ik heb dus veel last van angst, naar buiten gaan gaat met veel moeite, en ook als vrienden/vriendinnen naar mij komen voel ik me constant angstig en kan dan ook erg misselijk worden. Na een paar uurtjes trek ik het meestal niet meer. Ik zie hierdoor mijn vrienden niet veel meer (ik heb wel veel contact met ze via whatsapp enzo).
Nu heb ik dus toch via via een jongen leren kennen, het klikt erg goed en hij weet van mn angst af en begrijpt het. Hij zou wel voor een relatie willen gaan, maar laat dat niet erg merken omdat hij niet weet of ik dat aankan.
Ik weet dat zelf dus ook niet. Ik heb heel veel moeite met afspreken, dagen van te voren al en kijk er eigenlijk juist tegenop, ook al doet sociaal contact me goed.
Ik weet niet of ik samen met hem het moet proberen, wat misschien kan leiden tot veel stress (maar misschien wel worth it), of het afhouden en wachten tot ik me iets beter voel om hem uit te nodigen.

Ik ga trouwens over een aantal weken in therapie.
Ik hoor graag van jullie of een van jullie hier ervaring mee heeft.

Wat zegt je gevoel? Aangezien hij van je angststoornis afweet, gaat hij er misschien wel heel voorzichtig mee om. Misschien een idee om met hem af te spreken en dan bijvoorbeeld de dagen ervoor al doornemen wat jullie kunnen gaan doen? Misschien wordt het dan wel iets makkelijker.

Je kunt natuurlijk ook afwachten totdat je in therapie bent, en daarna kijken wat jij het beste vindt. Maar als ik je berichtje zo lees, dan denk ik dat je diep van binnen juist wel heel graag met hem af wil spreken :slightly_smiling_face:

Ja, het klopt idd wel dat ik wel graag met hem wil afspreken :slightly_smiling_face: maar m’n angst neemt het vaak over waardoor ik er tegenop zie. Hij komt dan wel naar mijn huis dus ik hoef niet naar buiten wat wel fijn is, ik denk dat ik op de dag zelf ga kijken hoe ik me voel. Maar echt een relatie zit er nu denk ik nog niet in.

Waarvan ken je die jongen? Als je hem nog nooit gezien hebt zou ik sowieso niet bij jou thuis afspreken, maar toch op een openbare plek - hoe moeilijk dat ook is voor jou…

Maar is het dan angst voor het naar buiten gaan, of het sociale contact?

Naar buiten gaan, en ja ik heb hem al een keer gezien en dat klikte toen dus ook al erg goed.

Ah dan is het toch een prima oplossing als hij naar jou thuis komt? :slightly_smiling_face: