Ik weet niet zo goed waar dit moet, dus doe ik het maar hier.
Ik zal proberen het niet al te langdradig te maken.
Ik ben een poosje naar een therapeut geweest, met hoofdreden dat ik gepest ben geweest en ik dat niet o goed heb kunnen verwerken. In die tijd dat ik daar ben geweest hebben we het nog over wat andere dingen gehad. Zo hebben we het ook over mijn negatieve gedachten gehad etc. Voordat ik naar m’n therapeut ging was ik voor kleine dingetjes wel eens heel angstig. Dingen die ik dan had is kortademig, hartkloppingen, trillen, huilen en ik krijg het heel koud (het lijkt dan alsof mijn hele lichaam vanbinnen trilt) dan of heel warm en begin me rot te zweten. Nu heeft mijn therapeut een soort hypnose gebruikt, EMDR, om mij te helpen en dat heeft wel wat geholpen.
Nu heb ik sinds twee weken een bijbaantje bij een supermarkt in de buurt. In eerste instantie wou ik daar nooit werken omdat daar allemaal jongeren werken uit mijn buurt (die mij dus zo erg hebben gepest). Nu heb ik me daar maar gewoon over heen gezet, want ik kan ze ook niet voor altijd blijven ontlopen. Nu moet ik over een uurtje weer werken en alleen al aan dat idee krijg ik hartkloppingen, trillen etc. Vorige week dinsdag moest ik voor het eerst werken en als ik dat thuis ben denk ik ‘hé hé, dat ook weer achter de rug,’ maar dan komt die gedachte van ‘ohja, over een paar dagen weer werken,’ en zo kan ik daar gewoon de hele week last van hebben. Op willekeurige momenten als ik even nadenk van wanneer ik voor een toets moet leren bijvoorbeeld, dan denk ik dus ‘dinsdag lukt niet want dan moet ik werken,’ en dan begint het angstig worden weer. Zou ik misschien een vorm kunnen hebben van een angststoornis? Ik weet dat jullie geen doktoren zijn.
Nu heb ik even mijn werk als voorbeeld genomen omdat het grootste probleem is nu, maar het angstig voelen komt steeds vaker terug ook bij andere dingetjes.
Mijn ouders weten hier trouwens niks van. Mijn moeder heeft wel een keer gezegd dat ik het een kans moet geven met mijn werk, maar ik zie het ook niet zitten om mezelf elke keer te moeten kalmeren als ik er aan denk.
Ik weet trouwens ook niet hoe ik zoiets moet vertellen aan mijn ouders, hoe kaap je zoiets aan enz.