angstig..

Oke,
ik schaam me hier een beetje voor maar ik weet niet wat ik moet doen.
Ik ben altijd al een beetje bang geweest voor onbekende, nieuwe dingen.
En morgen ga ik dus naar een concert, en ik heb er heeel veel zin in!
Maar aan de andere kant ben ik ook heel nerveus en bang.
Op de dag zelf word ik altijd heel nerveus en misselijk en dan wi lik eigenlijk niet meer,
maar ik schaam me er een beetje voor omdat de meeste zoiets hebben van, ja ga je naar een uitverkocht concert, wil je niet…
Weet iemand wat ik tegen dit angstgevoel kan doen?

Liefs xx

ga je naar CHRIS BROWN???

zorg dat je vertrouwde mensen in de buurt hebt,
telefoon,
en blijf positief,
niet in paniek raken,
op nieuwe plekken worden mensen meestal wat onzeker dus het is wel gewoon normaal, oja,
en heel veel plezier!

ik wel :grinning:

haha jaaaa ik ook :wink:

Denk gewoon aan Chris Brown.
En niet aan de dingen eromheen. Die maken je wss zenuwachtig.
Niet aftaaien hoor, daar krijg je voor eeuwig spijt van. (Oke, ik overdrijf, maargoed)

Maar waar wordt je dan percies angstig van bij die nieuwe onbekenden dingen?

Ben je bang voor grote groepen mensen? Of ben je bang dat er iets gebeurt tijdens het concert?

Ja, dat weet ik ook niet precies.
Als ik dat wist kon ik er wat aan doen…
Ik denk dat het gewoon gaat om iets wat ik nog nooit gedaan heb, nieuwigheid enzo…

Dat vind ik gewoon lastig…

Probeer de volgende keer dan te analyseren wat er je op dat moment afschrikt. Zo kan je hieraan werken voor de keren die volgen.

Ik heb het ook.
Morgen ga ik voor het eerst ‘uit’ en ik ben echt zenuwachtig terwijl het juist leuk hoort te zijn…
Beetje een sociale fobie

Jaaa dat heb ik dus ook!
En ik ben niet bang voor mensen ofzo, dat niet.
Maar ik heb wel een tijd gehad dat ik heeel slecht tegen drukte kon, in een restaurant of op een terras, werd ik helemaal gek van al die stemmen door elkaar.
En nu is dat wel over, maar soms, als ik dit soort dingen ga doen, komt dat enge gevoel terug.

Een beetje van, uit je vertrouwde omgeving gaan. Dat vind ik moeilijk.
Maar ik ga altijd wel, om er zo overheen te komen… En het gaat wel beter, maar van Gelderland naar Amsterdan vind ik zo’n eng idee…

Ik kan ook vrij slecht tegen drukte…en inderdaad, het gaat er vooral om dat je in een onbekende omgeving komt… ga je met vriendinnen of vrienden? als je met vertrouwde mensen gaat dan komt het vast goed. Het is al knap van je dat je altijd wel gaat, want soms probeer ik me onder dingen uit te kletsen zodat ik niet geconfronteerd word met mijn angst. Vanavond moet ik dus uit en ik ben echt zenuwachtig en chagrijnig. Het liefst zou ik lekker thuis blijven, maar nu afzeggen lukt niet meer. dus ik MOET…
Veel plezier bij het concert in ieder geval, we gaan het allebei vast heel leuk hebben! :slightly_smiling_face:

Ja ik voel me best goed nu eigenlijk :slightly_smiling_face:
Dus daar ben ik heel blij mee!

En ja soms probeer ik me ook onder dingen uit te praten hoor, maar dit is zoiets van, ik kan mn vriend niet laten zitten.
Het is een goede vriend van me, dusja :slightly_smiling_face:
Ik wilde ook bijna niet gaan maar dat was te lullig geweest…

Maar ik ben blij dat ik nu wel ga!
Jij ook heel veel plezier :slightly_smiling_face:
Komt vast wel goed !