Angstig in eigen huis

Als eerst wil ik even zeggen dat ik eigenlijk bijna nooit topics aanmaak, maar dat dit dus een uitzondering is. Als je me niet gelooft of dit niet serieus wil nemen, vind ik dat best, maar ga dan in een ander topic posten aub!

Oke, ik weet niet echt hoe ik dit makkelijk kan uitleggen, maar ik denk dat de titel zelf al wel een basic uitleg geeft.

Al sinds ik in het huis woon waar ik nu woon heb ik al problemen gehad met slapen/het donker/bang zijn enz. Er waren tijden dat ik iedere avond huilend naar beneden ging omdat ik zo bang was in het donker. Ik durfde ook nooit op de zolder te komen, gewoon omdat ik bang was dat daar iets zat. Naarmate ik ouder werd veranderde dat natuurlijk en kon ik gewoon naar bed zonder een probleem van de situatie te maken.
Meedere familieleden hebben al gezegd dat ze zich niet prettig voelen als ze bij ons boven zijn en ook vriendinnen hebben dat gezegd. Het is kil bij mij in huis, en dan bedoel ik niet dat de temperatuur laag is. Ook zijn er al vaak dingen gebeurt zoals lampen die flikkeren, mijn stereo die opeens aanging en dingen die verplaatsen.
Either way, ik had toen nog steeds problemen met in slaap komen, ik was nog steeds bang, maar niet zo bang dat ik ervoor naar beneden ging.
Dat ging eigenlijk 5 jaar lang zo door (inmiddels ben ik al 15, ik was 9 toen ik hier kwam wonen) en er is nog steeds helemaal niets veranderd.
Toen ik laatst van mijn moeder hoorde dat een loodzware kast ineens was verschoven terwijl zij in die kamer zat en niets heeft gehoord, mijn kat altijd naar 1 punt op de muur staarde en ze een keer dacht dat ik in het midden van de nacht naast haar bed stond te hijgen, kon ik natuurlijk weer weken lang niet slapen. Na een tijd ebt dat gevoel weg (net als een enge horror film, na een tijd vergeet je wat er in de film gebeurde en is het gewoon klaar).

Een hele tijd geleden (denk een half jaar alweer) had ik een topic aangemaakt over mijn zusje, dat ze een mevrouw in haar kamer zag staan en daar kreeg ik een aantal goede reacties over, onder andere dat we een medium moesten uitnodigen bij ons thuis.
Toen hebben we dus een medium laten komen naar ons huis en zij heeft ons verteld dat er een geest in ons huis is/was. Zijn naam was Richard, hij was rond de 30 jaar oud toen hij stierf en hij had zich blijkbaar opgehangen op de plek van ons trapgat, voordat ons huis er stond.
Ik weet niet wat er precies stond op de plek van ons huis, maar dat wil ik ook niet echt weten…
Anyway, die vrouw heeft toen dus zogenaamd die geest verjaagd, toen leek het ook een tijdje goed te gaan. Mijn moeder had nergens last meer van, mijn zusje zag geen mevrouw meer en het was blijkbaar eindelijk over.
Alleen was ik nog steeds bang. Ik denk nog steeds dat er iets hier in huis is. Ja, ik kijk horror films en ja, ik lees enge verhalen, maar toch geloof ik niet dat dat de reden is waarom ik bang ben.
Het huis is nu inmiddels al 2x gereinigd (door mijn moeders’ vriend, hij houdt zich daarmee bezig) en er is dus ook een medium gekomen, maar ik ben nog steeds echt als de dood dat ik een geest of iets zie.
Ik durf 's avonds niet in spiegels te kijken, ik durf niet met mijn rug naar de deur te slapen, alle deuren moeten dicht zijn, ik ben zelfs bang geworden voor levenloze objecten die zwartgekleurd zijn…
Ik kan echt NIKS doen in mijn eigen kamer, zonder dat ik het gevoel heb bekeken te worden.

Ik weet eigenlijk zelf niet eens wat ik nou aan comments verwacht, ik wilde het gewoon even kwijt denk ik :’)

xoxo

Wow, best lang verhaal.

Respect als je het allemaal gelezen hebt :'3

Misschien stoppen met geloven in geesten en dat soort paranormale dingen? Lijkt me een heel stuk makkelijker. En misschien ook even een tijdje geen rare films of verhalen lezen, wie weet dat je daar onbewust toch dingen uit gaat herkennen of naspelen.

Okay.
Voel je je nu beter? Nu je het hier hebt geplaatst? :'D

Mja, als je écht in iets gelooft, kan je er meestal moeilijk mee stoppen in het ‘geloven’.

Maar ik was al bang vóór ik enge films keek/verhalen las

(eigenlijk lees ik zelden verhalen, maar goed).

Het is nogal moeilijk om te stoppen met geloven in geesten, net als dat je moet stoppen met geloven in God bijvoorbeeld.

Bedankt voor je reactie!

Ja inderdaad, dat dacht ik dus ook al :’)

veel beter, de angst is meteen weg!

Misschien heeft je moeder’s vriend die geest niet goed ‘verjaagd’, en is zijn aanwezigheid er nog steeds. Komt vast denk ik omdat die geest zelf erg sterk is, of die vriend is gewoon niet de beste in dit soort dingen (amateur).

Ik vind het inderdaad ook een amateur, ik mag hem ook niet (maar dat heeft hier niks mee te maken >,<).

Er is wel een professioneel iemand geweest.

oke ik heb dus precies het zelfde? alleen… mijn oma is gestorven in ons huis… en onze hond kijkt altijd naar een foto van een familielid van ons die ook overleden is…
en bij ons is geen medium ofzo iets geweest.
verder heb ik precies het zelfde,
&met slapen heb ik ook problemen. ben alleen rustig als me vriend er is…
ik weet precies hoe jeje voelt…
hoop dat je er later geen last meer van hebt!

ik zou die professioneel iemand nog eens laten komen, heb er zelf ook momenteel problemen mee en ik snap echt dat het je dwars zit.
Hebben anderen ook nogsteeds dat gevoel of alleen jij?

Sommige mensen zijn gewoon gevoelig voor dat soort dingen, ik herken het heel goed :slightly_smiling_face:

Ugh, lijkt me vreselijk. Ik ben als de dood daarvoor en ben blij dat mn huis wel schoon is. Ik kan ook dan totaal geen horros kijken zonder een week bang te zijn. Ik hoop echt dat het over gaat! Succes.

Dankje, jij ook!

Dankje!

Ja dat denk ik ook ja, maar word er niet echt vrolijk van :’)

ik zou verhuizen. echt serieus. ik zou dat niet durven.

Wat eng!
Mijn tante en haar familie woonden vroeger ook in een villa waar er raare dingen gebeurden.
Zoals, je kon echt geen seconde in de kelder blijven, want je voelde echt een soort van druk, je kon moeilijk ademhalen, enzo voort.
Ook sprongen elektische apparaten uit hun eigen aan, bevoorbeeld de tv en de stofzuiger. Uit eindelijk zijn ze verhuist, maar door andere reden.
Nou ja, hoe dan ook, veel succes, ik zou me net als jou voelen in deze situatie.

De energie van een geest is vaak niet aan een huis verbonden, want dat kan ook niet, omdat hij zichzelf heeft opgehangen voordat het huis er stond. Waarschijnlijk is de energie verbonden aan júllie.

Ik zal sowieso het medium er nog eens bijhalen.
Wat je zelf kunt doen, is losse witte salie kopen (dus geen wierookstokjes) en dat branden op de momenten dat je de aanwezigheid voelt. Met de rook van de salie kun je ook jullie energievelden reinigen door de salie langs en om je lichaam te bewegen. Verder zou je een labradoriet om je nek kunnen gaan dragen en het is een goed idee om een zwarte toermalijn in huis te leggen.

Wat heel belangrijk is, is dat je jezelf leert afschermen zodat de energie niet in je aura kan blijven plakken. Dit kun je doen door meditatie en/of visualisatie (ik weet niet of je hier al ervaring mee hebt, maar op google kun je hier meer over te weten komen, indien nodig.) Probeer er even rustig voor te gaan zitten, sluit je ogen en probeer je voor te stellen dat er boven je hoofd een enorme schijnwerper staat die als het ware een cirkel van licht om jouw heen uitstraalt. Deze cirkel geeft je bescherming.