Hey meiden,
Ik wist niet zo goed waar ik dit topic moest plaatsen, maar ik denk dat dit de beste categorie is.
Oke ik moet even mijn verhaal kwijt…
Ik ben mijn hele leven lang al heel veel ziek geweest, maar het wordt nu echt van kwaad tot erger.
Elke keer als ik ergens naar toe moet word ik misselijk, ik krijg zo’n warmtegolf door me heen, ik ga vanzelf huilen, krijg ik kriebels in m’n onderbenen, m’n hart gaat sneller kloppen en ik ga onrustig ademhalen. Echt heel vervelend. Dit is vooral voordat ik naar school moet, maar het begon ook toen we een dagje naar Duinrell zouden en tijdens een familiefeest… etc. Ik ben dus ergens bang voor maar ik weet echt niet waarom, het zit dus in m’n onderbewuste. Als ik dan zo misselijk en zenuwachtig word krijg ik af en toe ook steken op de borst en in m’n buik daar word ik dan bang van waardoor het erger wordt, en dan krijg ik dus een paniekaanval, wat soms gepaard gaat met hyperventilatie. Hierdoor kom ik dus nergens meer, ik ga 's avonds niet meer uit, ga niet meer mee uit eten, 's morgens een heel gedonder voordat ik naar school moet dat soort dingen. En dat allemaal uit angst… want stel je voor dat ik het krijg als ik daar en daar ben. En thuis, in de vertrouwde omgeving gaat het dus wel allemaal goed.
Nu moet ik 2 december naar de psycholoog. Zij gaat dan kijken of ze erachter kan komen waar die angst vandaan komt. Nu ben ik dus best bang wat daar uit komt, omdat ik zelf niet weet waar ik nou zo bang voor ben.
Iemand die zich herkent in mijn verhaal of een soortgelijk verhaal?
Hoe ga je ermee om, en hoe word jij rustig als je zo’n aanval voelt opkomen?
En ben jij ook van die angst afgekomen, zoja hoe?
Bedankt als jullie het gelezen hebben!