Angstaanvallen 's nachts

Hallo!
(Ik heb geen idee of dit topic hier goed staat, maar kon zo snel niks vinden wat er beter bij past!)

De laatste tijd heb ik hele onrustige nachten. En dan heb ik het niet over iets simpels zoals; niet in slaap kunnen vallen, vaak wakker worden, etc. Ik heb last van een soort angstaanvallen. Ik word elk nacht rond 3 uur/half 4 wakker omdat ik gek word van muggen die me prikken en die ik hard hoor. Ik word er dan zó gek van dat ik niet meer stil kan liggen, volledig in paniek raak, ga zweten, overal jeuk krijg, overal bulten voel en mijn bed uit moet. Ik ga dan altijd in het logeerbed liggen en dan kan ik na een tijdje weer slapen.
Het rare is; De volgende ochtend als ik wakker word heb ik NUL muggenbulten… Ook in mijn kamer is geen één mug te vinden…

Dit heb ik dus elke nacht. Over muggen, en af en toe over iets anders.

Heeft iemand enig idee hoe dit komt? En hoe ik hier vanaf kan komen? Ik slaap dus al weken lang heel slecht en heb dit echt élke nacht.

Ik hoop dat iemand weet wat dit is! :slightly_smiling_face:

Iemand die ik ken heeft ook last van angstaanvallen gehad, maar zij had dat nadat mensen iets in haar drankje hadden gegooid. Maar zij is er vanaf gekomen met therapie. :slightly_smiling_face: Ik weet niet of het iets voor jou is, maar als het lang aanhoud kun je het best eens overwegen toch?

Aaaah. Dat heb ik ook! Dat had ik eergisteren. Ik ben wakker geworden, want ik DACHT dat er een mug langs m’n oor vloog. Ik opgesprongen en m’n deken gepakt, naar beneden gegaan en op de bank gelegen en toen kon ik weer rustig slapen.
En gisteren heb ik eerst een half uur m’n kamer bekeken en toen durfde ik pas te gaan slapen. Maar dan wel met muziek op, misschien ook iets voor jou? Omdat je alleen de muziek hoort, denk je nergens anders meer aan. Dus daar ga ik nu voortaan mee slapen.

@chilosa
hmm, wel gelijk heel heftig maar misschien dat het helpt. Bedankt voor je reactie!

@ICExCOLD
Kut dat jij dat ook hebt! Ik heb het dus alleen élke nacht en heel extreem. Dat ik echt debiel bang ben… zegmaar ;p En ik kijk al altijd voor muggen maar er zit nooit wat. En met muziek slapen is wel heel erg slecht… Dus dat doe ik liever niet…

dit heb ik ook, ik wordt trillend en zwetend wakker, gewoon eigenlijk om niks… heel raar ja, en als het echt vervelend wordt kun je naar therapie zoals eerder werd gezegd (:

kijk in het begin als je gaat slapen of er muggen in je kamer zijn, en zorg dat je dan het ramen dicht doen die op je kamer zijn, zo kunnen er ook geen muggen in en uitkomen, als je toch iets hoort midden in de nacht: roep dan je vader of moeder zus of broer om te kijken of zij iets zien. het klinkt raar maar mischien helpt het. en bedenk ook of er iets was gebeurd voordat je angstaanvallen kreeg, en praat er met iemand over.

suc6!!

@Yasmin90
Ik heb dat alleen in de zomer… En aangezien vorige week het pas écht zonnig werd, heb ik er sinds toen weer last van. Zelfs al is het slecht. Ik heb voor het eerst weer zó lekker geslapen. Maar hoezo is dat slecht dan?

Thanks voor reacties!
Ik ben er elke avond al van overtuigd dat er geen één mug in mijn kamer zit. Deur dicht, raam dicht. Dus het is zo onwaarschijnlijk dat er toch wel een mug zit… En ook die bulten… Ik voel er 's nachts zoveel, en die zijn ook ineens verdwenen.

Als het nog langer doorgaat ga ik wel eens kijken hoe dat zit met therapie.

Weet niemand hoe dit komt? Stress?

Oh ik heb dat ook altijd, ik word helemaal panisch als ik maar aan muggen denk of het geluid ervan als ik ga slapen.
Ik ga dan altijd met de dekens helemaal over me heen liggen zodat ik niks hoor en alles afgedekt is :"D

@ICExCOLD
Ik kan het niet helemaal goed uitleggen, maar je hersenen raken dan zo aan die muziek gewent dat het word ‘opgeslagen’ zegmaar. Ik heb wel eens gehad dat ik een week nadat ik dat had gedaan ineens dat liedje wat ik luisterde hoorde, suisend. Naja, ik weet niet precies hoe het zit, het werd me alleen zwaar afgeraden ;p

@WEDNESDAY

Dat is ook een goeie ja… Ik denk namelijk 's avonds al dat ik vast wéér een aanval zal krijgen. Ik kan hier alleen niet meer níet aan denken, omdat ik dat altijd doe ;p Ik ga eens oordopjes proberen! Thanks!