angst

Hallo ik heb een probleempje…
ik heb ongeveer 6 maanden geleden een jongen leren kennen dat ik vroeger van de lagere school kon maar sinds dien niet meer had gezien we hadden een goed gesprek en hij vroeg om af te spreken en dat hebben we ook gedaan we hebben afgesproken en alles ging heel goed en ik had er ook mega veel gevoelens voor maar daarna deed hij heel raar op sms… en toen achter een paar dagen zij hij tegen mij dat ik hem moest vergeten omdat het toch niets meer ging worden en sinds dien heb ik hem niet meer gehoord ma daar ben ik nu al over nu op school kwam ik goed overeen met een jongen en heb hem aangesproken via messenger hij is heel lief en hij vroeg om af te spreken eens achter school en die afspraak is binnen 5 dagen maar nu ben ik zo bang dat precies weer het zelfde zal gebeuren als 6 maanden geleden ik ben zo bang voor weer zo gekwetst te worden :frowning_face: heeft iemand tips voor meer zelfvertrouwen te hebben ik pieker er iedere avond over :confused:
Anoniem.

Allereerst: de ene jongen is de andere niet. Jij bent ook niet hetzelfde als alle meisjes die je kent toch? Verwachten (of bang zijn) dat hij precies hetzelfde zal doen is dus onredelijk en die gedachte zou ik zo snel mogelijk proberen van me af te zetten. Kortom: niet bang zijn, en verheug je lekker op je date. Je kunt nooit voorspellen hoe het zal lopen dus bang zijn voor iets waarvan je niet zeker bent dat het gebeurt is verspilde moeite. Geniet er gewoon lekker van en zie vanzelf wat er gebeurt.