Angst, wat te doen?

Hoi!
Ik ga dinsdag op vakantie, naar een grote camping in een plaats waar ik nog niet vaak geweest ben. En dus een nieuwe plaats met nieuwe mensen, en dus ook nieuwe jongens. Iets waar ik wel wat over in zit, op school toont een heel groot deel van alle jongens geen interesse in me waar ik wel tevreden mee ben. Lekker mijn eigen ruimte met mijn vriendinnen zonder steeds lastig gevallen te worden door jongens.
Dus ben ik bang dat (1 of meerdere) jongens op die camping wel interesse in mij gaan tonen, vooral omdat er een openbaar zwembad vlakbij is en ik dus wil gaan zwemmen daar. (Al laat ik me niet zomaar tegenhouden door iets wat anderen denken)
Ik kan prima met een jongen praten, geen probleem. Maar ik krijg nu al de zenuwen als ik eraan denk dat een jongen echt interesse in me heeft en een relatie met me wil, ik zou best een relatie willen maar ben gewoon te bang voor het onbekende. Ook al voel ik me bij die jongen (een soort van) op mijn gemak, maar zodra die jongen te dicht bij komt wil ik daar heel graag weg. Geen idee waar die angst vandaan komt, eerst was het er nog niet, pas toen ik een jaar of 4 in de puberteit zat werd die angst ineens erger. Tot laatst, toen ik een jongen leuk begon te vinden. Elke keer als hij me aanstaarde werd ik er zenuwachtig van, aan de ene kant hoopte ik dat hij mij ook leuk zou vinden maar aan de andere kant ook weer niet. Ik zie er erg tegenop om een jongen mijn vertrouwen en gevoelens te geven, dat doe ik dus ook zelden en alleen met vrienden, familie (vrij logisch) en goede kennissen. Jongens die ik op een camping tegen kom negeer ik meestal, maar stel dat ik er toch eentje tegenkom en het wederzijds is? Zijn er meer mensen die last hebben van die ‘onbekende angst’? En hebben jullie tips om (zo goed als) je over die angst heen te zetten?
Alvast bedankt voor je reactie,
A Mistic Place xxx

Het klinkt alsof je heel erg op de zaken vooruit loopt. Je bent nog niet eens op de camping, en maakt je nu al zorgen over eventuele relaties met jongens die je nog niet hebt ontmoet. Angst kan je niet zomaar van je af schudden, ik worstel vaak genoeg met anxiety, maar wanneer je gedachten 100 stappen van nu denken, probeer jezelf dan tegen te houden. Ga eerst naar de camping toe en probeer gewoon te genieten.
Sowieso zijn de 99% van alle jongens (en meisjes ook) op vakantie niet op zoek naar relaties, meer een fling.

Jeetje, misschien is er helemaal geen jongen die interesse in je heeft. En mocht het zo zijn, geniet van de aandacht. Of als je dat niet fijn vindt, maak hem dat duidelijk. Het hoeft sowieso niet meteen op een relatie uit te lopen. Daar zitten wel wat stappen voor.