Angst voor ziekte

hoi, ik heb regelmatig nachten dat ik niet kan slapen, omdat ik bang ben om kanker te krijgen, en te weten dat je doodgaat… ik droom er ook heel vaak over, en ik word er niet normaal bang van.

heeft iemand tips? of hetzelfde?

niet citeren :slightly_smiling_face:

Dan ben je waarschijnlijk hypochondrisch. Google maar, ik denk dat je veel herkenning ziet.

‘‘bang ben om kanker te krijgen, en te weten dat je doodgaat…’’

alsof ik iets van mezelf lees,
herkenning 100%
ben de afgelopen 2 jaar wel bijna een paar keer per maand bij de dokter denkend dat ik een ziekte heb
dood gaan ben ik eigenlijk niet bang voor want dat ga ik toch ooit,
maar te weten wanneer en dat je snel komt te overlijden maakt me helemaal para.

edit: ooh nee geen tips sorry

Ik vind het wel ironisch dat de eerste reactie op iemand die bang is voor ziektes, te horen krijgt dat ze een aandoening heeft.
OT: je kan er helaas niks aan veranderen, er is nou eenmaal altijd een kans dat je ziek wordt. Maar die kans is heel klein, als je gezond leeft zal je vast niks overkomen. En mocht je toch echt ergens last van hebben, dan kan je even langs de huisarts gaan.

ik wil niet lullig overkomen,maar dit soort dingen vind ik zo dom om te zeggen
waarom gaan kleine kinderen tiener twintigers dan dood aan deze ziekte?
en hoe vaak ik wel niet heb gehoord op tv of gelezen mensen met kanker die altijd zo gezond leven maar toch kanker krijgen, ik geloof dat het gewoon al in je dna geschreven staat of je het gaat krijgen
Ik geloof dat alcohol en roken een invloed kunnen hebben,maar als je naar mijn familie kijkt waarin iedereen dood gaat in de 90 en allemaal ongezond leven,
geloof ik niet dat levenswijze een grote rol speelt in het ontwikkelen van kanker.
tuurlijk er zijn dingen die je kan doen waar je gezondheid niet beter van word,
las laatst trouwens zelfs dat lange vrouwen ook meer kans hebben op kanker
geloof er niks van.

Omdat de kans verkleint als je gezond leeft, dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is maar wel minder aanwezig is.