Angst voor weer 'laten vallen' na een date

Hoi meiden,

Ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen dus ik begin bij het begin… Ik had een keer contact met een hele leuke jongen, hij was op dat moment aan het werk in Frankrijk maar we stuurden iedere dag wel een paar berichten over en weer. Het contact was leuk en alles. Op een gegeven moment gingen we whatsappen en hadden we ook besloten om te daten. Na die date, die overigens heel gezellig was en leuk, heeft hij me nog gevraagd naar een vervolgdate (een paar keer). Ik zat alleen met deadlines voor verslagen dus ik kon niet zo snel. Een paar dagen later was het rustig en had ik verslagen ingeleverd en alles, dus vroeg ik aan hem wanneer ik hem weer kon zien. Hij zei toen ineens dat we elkaar op het verkeerde moment hadden ontmoet en alles. Dat heeft me best wel pijn gedaan omdat hij eerst wel gewoon graag wilde. Hij zei dat hij het zo druk had en alles, maar dat was hij ook toen hij mij om een vervolgdate vroeg… Dit is inmiddels genoeg weken geleden gebeurd en ik denk er ook niet meer over na.

Nu heb ik contact met een andere, hele, leuke jongen, ik heb al veel met hem geappt en we hebben ook al twee avonden geskypt (gisteren op het nippertje nog, hij heeft mij gebeld terwijl ik al zei dat ik bijna ging slapen, dus toen zaten we alsnog drie kwartier te skypen ongeveer). Ik weet dat ik hem graag wil zien, hij maakt me ook aan het lachen en hij is gewoon lief en alles. Alleen… ik ben gewoon bang dat ik, na een date, weer als een baksteen aan de kant word gezet.

Tips hoe ik ermee om kan gaan? Want dat ‘laten vallen’ van die eerste jongen heeft me best wel veel gedaan, meer dan ik dacht helaas.

Alvast bedankt!

Nooit meer gaan daten is ook geen optie geloof ik, dus ik denk dat je het gewoon moet proberen. Achteraf zou het toch zonde zijn als je het niet hebt geprobeerd?

Try it. Geniet van het moment. Echt waar, ik heb die angst ook. Ik maak me overal zorgen om maar ik ben niet de enige merk ik nu.
Nooit geschoten is altijd mis, als het verkeerd afloopt is dat kut en kan je gekwetst zijn. Maar als hij je echt leuk vindt, zet hij je echt niet zomaar aan de kant.

Daar heb ik ook heel vaak last van gehad, na 1 date was ik gelijk heel erg wanhopig want ik kon niet met het idee leven dat we niet meer gingen afspreken. Uiteindelijk heb ik gewoon weer dates gehad en het heel leuk gehad. Het is allemaal niks geworden maar je moet leren je niet gelijk te gaan hechten aan een jongen en het heel erg luchtig zien.
Niet gelijk verwachtingen hebben, dat is de beste oplossing :slightly_smiling_face:

Inderdaad, gewoon doen! Je mag niet andere jongens afblokken omdat er eentje jou heeft laten vallen, dat zou doodzonde zijn! En je zal misschien nog wel eens vallen maar dat hoort allemaal bij het leven. Dat doet pijn, en die pijn genees je dan met een nieuwe jongen :slightly_smiling_face:

Veel succes!!!

Ik begrijp die eerste jongen wel,misschien dacht hij dat je die verslagen gebruikte voor excuus,en heeft hij zijn interesse in jou ook opgegeven.
Ik zou het nog proberen met de eerste,als je echt een klik voelde.

Als je dat niet meer wil,moet je echt vertrouwen hebben in de nieuwe jongen.
Hij hoeft niet hetzelfde te zijn als ‘de vorige’.

Ik kan natuurlijk niet in je hart kijken,dus doe waar je je goed bij voelt!