Angst voor Tinder date

Hey!
Waarschijnlijk zijn hier al heel veel topics over maar goed iedereen zijn verhaal is natuurlijk een beetje anders. Ik heb een jongen leren kennen via Tinder en het klikt echt supergoed. We praten echt non stop op app. Nou wil ik best met hem afspreken want het voelt gewoon heel goed, maar dan wil ik wss een filmpje bij hem kijken (ik weet dat het niet slim is maar ik weet ook dat die jongen geen slecht bedoelingen heeft). Ik vind een filmpje bij hem thuis kijken minder ongemakkelijk dan in het openbaar een drankje doen. Dat is dus het eerste, ik wil dat het goed gaat maar ben zo zo zo bang dat het ongemakkelijk ga vinden omdat ik hem dus nooit in het echt heb ontmoet… En ik weet ook niet of ik moet zoenen op de eerste date, als het goed voelt heb ik hier geen problemen mee, maar ik heb nog nooit gezoend en schaam me hier echt voor. (18 jaar)

Alvast thanks voor het lezen en antwoorden :slightly_smiling_face:

Gewoon eerlijk zijn. Als jij niet wil zoenen oid gewoon zeggen en dan luistert hij daar echt wel naar. Als je maar vanaf het begin eerlijk bent dat hij geen andere dingen verwacht.

Ja ik vind het ook geen probleem en ga ook zeker weten duidelijk zijn! Maar ben gewoon bang voor stiltes ofzo…

Toen ik laatst met een jongen ging afspreken, was ik ook heel bang voor stiltes. Uiteindelijk was er geen één stilte gevallen en had ik me echt druk gemaakt om niks.

Je zegt zelf dat jullie ook non stop praten via whatsapp, dat lijkt mij ook een goed teken.

Ja dat is waar! Kende je die jongen ook al voor de date in real life? En misschien moet ik gewoon ook zoiets hebben van gewoon doen!

Ik ben al op te veel tinder dates geweest om nog ooit een eerste date bij iemand thuis te doen. Het is veel leuker om uit eten te gaan of een wandeling door de stad te maken. Dan zie je dingen en kun je daarover praten, en kun je ook gelijk beoordelen of je trots zou zijn om naast hem te mogen lopen als zijn vriendin. Mocht de date goed gaan, kun je daarna altijd nog samen naar huis gaan om een een filmpje te kijken.

Ten tweede: wees alsjeblieft totaal niet bang of er stiltes komen. Als het op de app goed klikt en je hebt elkaar veel te vertellen, dan is dat in het echt niet anders. Ik ben dan ook nog nooit teleurgesteld geweest in iemands karakter. Het uiterlijk aan de andere kant… Laten we zo zeggen: sommige mensen zijn erg fotogeniek.

Ten derde: ik heb eens vier weken nonstop met iemand gepraat. Vervolgens twee geweldige dates gehad, en plotseling werd ik keihard genegeerd. Waarom? Ik heb geen idee. Moraal van het verhaal: don’t get your hopes too high.

Succes en veel plezier! :slightly_smiling_face:

Ik raad je af om de eerste date naar hem thuis te gaan. Ook al denk je dat hij goede bedoelingen heeft - je kent hem niet. Dus gewoon openbaar iets gaan doen. Bioscoop bijvoorbeeld, dan hoef je niet bang te zijn voor stiltes. Maar als het echt klikt dan zijn er geen stiltes. En een stilte hoeft niet perse erg te zijn, dat vergeten veel mensen. Als het een prettige stilte is, wat is daar mis mee?
Ik geef zelf de voorkeur aan een drankje doen/uiteten gaan. Tijdens de bioscoop leer je elkaar niet echt kennen.

Inderdaad. Iedereen kan zeggen dat ze die intenties niet hebben, dat betekend niet gelijk dat het ook waar is. Ik zou gewoon lekker een drankje gaan doen met hem, zo ben je er zeker van dat er niks gebeurt. :slightly_smiling_face:

Ikzelf heb ook 3 tinder-dates gehad, (mijn vriend heb ik ook leren kennen via Tinder) ik was ook erg bang voor ongemakkelijke stiltes maar die zijn er niet gevallen! Probeer altijd een vraag te stellen, zodat hij op je vraag kan antwoorden!