Angst voor tegenvallen / wel of niet afspreken?

Hallo lieve meiden,

Via gemeenschappelijke vrienden heb ik een jongen leren kennen. Ik ken hem nu twee weken en we appen bijna de hele dag door. Hij woont nog geen 5 kilometer van mij vandaan, en veel vrienden van mij kennen hem. Zelf heb ik hem nog nooit in het echt gezien.

Nu hebben we via al dat appen en facebook heel veel gepraat over dingen en we denken over heel veel hetzelfde. Het klinkt stom, maar het klikt echt. En ook al heb ik hem nog nooit gezien, ik verlang er echt naar om hem te zien. Ik heb zelfs een zenuwachtig onderbuikgevoel als ik met hem app, dat gevoel kan ik niet uitleggen hoor. :upside_down_face:

Ik wist niet dat je op iemand zou kunnen vallen, zonder hem in het echt te zien. Heel bizar, maar het voelt apart (wel fijn ^^)

Nu dus het probleem. We willen elkaar zó snel mogelijk zien (ookal zijn we best druk). Maar ik ben bang dat ik in het echt tegen val, of dat hij dat gevoel totaal niet meer heeft. Hoe kan ik dit van me af zetten of hoe moet ik daar mee om gaan? En is het verstandig om af te spreken?

Liefde! :hugs:

Als veel vrienden van je hem kennen, en zeggen dat hij een leuke jongen is zou ik met hem afspreken! Waarom zou je het van je af zetten? Misschien is het wel een hele leuke jongen en weetje dan niet wat je mist :wink:

Ik zou wel even tegen een vriendin zeggen waar en wat jullie gaan doen zodat iemand het weet.

Ik zou wel afspreken :slightly_smiling_face:, dan weet je inderdaad meteen of het zin heeft om door te gaan met praten. Anders ben je misschien al langer aan het praten en kan de teleurstelling groter zijn (als het al een teleurstelling wordt). Maar als jij doet zoals je bent kan je hem toch niet teleurstellen :grinning:, behalve als je je anders mocht voordoen. Ik zou afspreken met het idee; dan weet ik meteen of het iets echt kan worden en weet ik zeker of ik niet mijn tijd verspil hieraan :grinning:.

Hey dit had ik ook! Ik kende een jongen via twitter. Haha, hadden wel gemeenschappelijke vrienden en praatte echt 24/7 met hem. En toen ging hij ergens opstap waar ik ook opstap ging dus heb ik toen met hem afgesproken.
Maar ik snap wel hoe jij je voelt. Maar gewoon doen!

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Ik ontmoette mij vriend via een vriendin via msn. Wij woonde ook nog geen 5 km van elkaar vandaan, maar pas na een jaar hebben wij echt afgesproken. Dit hebben wij wel gedaan met die vriendin erbij, omdat ik dat prettiger vond. Na ja na dat afspraakje klikte het eigenlijk erg goed het was net zoals op msn. Na paar keer gedated te hebben kregen wij een relatie. Ben nu anderhalf jaar bij hem. Ik zeg daarom doen en als je het spannend vind zoals ik had kan je altijd vrienden meevragen.

Gewoon afspreken :slightly_smiling_face: Als het wel tegenvalt, naja dan is het jammer, maar dan weet je het wel tenminste… Maar misschien valt het helemaal niet tegen en wordt het juist super leuk!! :slightly_smiling_face:

Gewoon doen!
Ik zou ook heel erg bang zijn, en echt super zenuwen hebben, maar anders hou je de hele tijd zo een onbevestigd gevoel van ’ hoe zou hij zijn in het echt’.

Het kan altijd tegenvallen. Dat kan… maar het kan ook net heel goed meevallen. Dat het zelfs nog leuker is enz… Dit kan je enkel weten door met hem af te spreken.
Ik snap dat je er bang voor bent. Maar is dit onderbuikgevoel dan ‘echt’ zolang je het niet zeker weet? Want je blijft je toch steeds afvragen, wat als…??
Misschien moet je zonder hoge verwachtingen met hem afspreken en met het realistisch blijven dat het kan tegenvallen… dan heeft het effectief een grotere kans dat het net heel goed meevalt.

Hoe doe jij dat met je ouders als je met die jongen wilt afspreken? Sorry haha ik vraag het me alleen af