angst voor seks hebben

heey,
in het verleden heb ik nogal moeilijke dingen meegemaakt op het gebied van seks, en er zijn dingen gebeurd die maken dat ik er bang van ben geworden. op seksueel gebied heb ik wat dwang gekend en nu weet ik niet meer hoe ik ervoor moet zorgen dat ik het durf. ik schaam me heel erg tegenover vriendinnnen en vrienden. want ik ben bijna volwassen en word al bang van het idee dat ik seks zou moeten hebben, ik vind het heel eng,ik durf het echt niet. ik ben heel bang voor pijn en dat het een soort dwang wordt, ik durf echt niet. en hoe los ik dit op?, want nu merk dat ik gewoon het naar vind als een jonngen te dicht bij komt. ik schaam me heel erg en weet niet hoe ik het op moet lossen, wat moet ik doen?

Praat erover met diegene waar je seks mee wilt/gaat hebben, hij kan je dan geruststellen en de handelingen erop aanpassen. Je ervoor schamen is nergens voor nodig, dat komt wat je in het verleden hebt meegemaakt. Ben je er wel helemaal klaar voor? Probeer voor jezelf eens op te schrijven wat je tegenhoud, en of je er daadwerkelijk wel klaar voor bent om seks te hebben.

Vertrouwen opbouwen voordat je seks gaat hebben met iemand.