angst voor school?

Ik weet niet of dit het goede topic is maar ik plaats mijn verhaal wel hier.

Ik heb nu al een jaar elke dag buikpijn op school. Soms heel weinig, soms dat ik er misselijk ban wordt. Vaak gaat dat ook gepaard met rare geluiden van mijn buik. Ik weet dat het iets psychisch is omdat ik er buiten school bijna nooit last van heb. Maar deze buikpijn leid me af van de les en ik raak er erg gestresst door. De afgelopen week is het erger geworden en mijn moeder heeft de dokter al gebeld. Eigenlijk wil ik morgen ook niet naar school omdat de gedachte eraan me al misselijkheid bezorgt. Heeft iemand tips?

Ik wordt trouwens niet gepest dus daar komt het niet door…

Wat vervelend voor je! Maar als je je huiswerk goed maakt en goed leert dan hoef je je geen zorgen te maken. Zelf heb ik faalangst en dat is heel vervelend. Als de docent een so geeft ga ik helemaal stressen. Zelfs wanneer mijn docent de klas gaat overhoren om te kijken of je wel goed hebt geleerd. Ik denk dat jij ook faalangst hebt en dat het zo erg is dat je er buikpijn van krijgt. Misschien helpt het om met je mentor te praten? Of met een psycholoog? :slightly_smiling_face: Veel succes!

@freebird: Het zou inderdaad faalangst kunnen zijn. Ik heb het al aangegeven bij een coordinator van de bovenbouw. Zij zou kijken of er nog faalangstklassen zijn voor mij. Ik doe mijn huiswerk vrijwel altijd en leer goed maar ik blijf ook onvoldoendes halen door de slechte concentratie. Ik hoop dat praten met mijn dokter of mentor zal helpen. Bedankt voor de tip!