Angst voor relaties?

Ok. Mensen, ik ben ten einde raad.
Dus, ik heb sinds vorige week een vriendje. Hij is al een jaar mijn beste vriend en we zijn echt heel erg close - maar wanneer hij ook maar begínt over me thuis opzoeken en/of afspreken, word ik panisch. Ik heb het nu echt over huilbuien en trillen en echt helemaal in paniek raken. Ik weet écht niet wat ik hier aan moet doen… het is nu vakantie en hij wil me heel graag zien, maar als ik er alleen al aan denk word ik gek…
Help?!

Toen hij je beste vriend was had je toen ook die aanvallen?
En hoe kan het dat je nu die aanvallen hebt?

Ik heb zelf niet echt tips voor je, lijkt me heel lastig. Praat erover met hem, ik denk dat dat je een heel stuk verder helpt. Succes!!

Ik volg je topic ook. Ik heb précies hetzelfde. Huilbuien ect.

Zie dit maar als een up.

Toen we een keer samen ijs gingen eten was ik wel héél zenuwachtig, maar dat soort paniekaanvallen had ik toen nooit… (Ik ben eigenlijk nog nooit bij hem thuis geweest, though. Dat zal het ook wel moeten verklaren)

Ahh jeetje, fijn om te weten dat er nog iemand is die hetzelfde heeft! Ik vind het zo verschrikkelijk, want hij wil me wel heel graag zien maar ik kan er gewoon niets aan doen :frowning_face:

ik volg het ook, ik heb dan geen angstaanvallen ofzo, maar zodra ik weet dat hij die dag komt, wordt ik echt ontzettend angstig en hoeft het van mij allemaal niet meer en pff echt verschrikkelijk is dat…

Ik vraag me écht af waar het vandaan komt! Het is echt heel erg naar ja :frowning_face:

Ik kap het meestal dan af. Als ik iemand écht leuk zou vinden zou ik graag bij diegene willen zijn en dat heb ik 10 van de 10 keer niet dusja…
Ik heb nu een leuke jongen leren kennen, ik hoop maar zo dat het nu wel gaat!

Ik blijf je topic volgen! :slightly_smiling_face:

Ik ga dit ook even volgen!

Ik vind hem ook echt leuk, al anderhalf jaar lang… en áls hij er dan is is het ook altijd vet leuk en gezellig maar voordat hij er is… een regelrechte hel… dankjewel voor je reacties, en ik hoop dat alles goed gaat! :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je gewoon met hem moet afspreken. Waarom zou je namelijk bang zijn? Wat kan er nou gebeuren? Zodra je met hem hebt afgesproken zal je -waarschijnlijk- zien dat er helemaal niks engs aan is, en zul je vaker willen afspreken =)

Ik denk wel dat het steeds minder zal worden! :slightly_smiling_face:

Daarom ook. Maar als je er nooit aan begint zal het ook nooit minder worden!
Succes!

Hij is donderdag langsgeweest :stuck_out_tongue: Ik wilde het eigenlijk helemaal niet maar hij kwam gewoon, het heeft wel geholpen though. Met kleine stapjes… :stuck_out_tongue: Ik hoop wel echt dat het langzaam over gaat.

Haha natuurlijk komt het goed. Je zei zelf al dat het altijd leuk is als hij er is. Dan denk je er van te voren niet eens meer overna. Ik denk dat het ook wel sneller over zal gaan dan je nu denkt.