Angst voor presentatie

Heyy,

Ik zit nu in de 3e klas en ik moet voor Engels een minitalk voor de klas doen. Ik ben echt heel erg zenuwachtig. Ik heb vandaag gehoord dat ik hem volgende week woensdag moet doen en ben al de hele dag gestresst. De minitalk moet over jezelf en je familie gaan. Ik heb 1 broertje en 4 zussen. Iedereen uit mijn klas heeft 2/3 broers/zussen. Mijn familie is toch een soort anders. Zouden jullie het raar vinden? En heeft iemand tips voor de zenuwen? Ik heb er zelfs al over nagedacht om me gwn ziek te melden.

Ziek melden heeft geen zin, je zou hem dan als nog moeten inhalen. Ik denk ook niet dat jouw familie raarder is dan de rest, elke familie heeft wel iets.
Ben je zenuwachtig voor het presenteren, het presenteren in een andere taal of om over je familie te vertellen?

Gewoon doen, je moet later nog heel vaak presenteren. En je hebt helemaal geen rare familie dus maak je geen zorgen.

Hoe vervelend het ook is het beste is toch om gewoon te gaan. Je zult daarna wel opgelucht zijn dat je het hebt gehad

Denk maar zo, je hele klas luistert waarschijnlijk toch niet en is op zijn mobiel bezig of staart ergens heen en luistert niet. Gewoon heel veel oefenen thuis, zolang je goed voorbereid bent hoef je niet zenuwachtig te zijn want dan weet je dat het goed komt.

En het is juist niet raar dat je 4 zussen en een broer hebt! Ik zou er juist trots op zijn en het leuk vinden om te vertellen!

Een presentatie is niets om bang voor te zijn! Een goede tip is - hoe voor de hand liggend het ook lijkt - gewoon jezelf blijven. Het gaat immers over jezelf. Denk niet te veel na over wat je zegt, je hebt er ten slotte voor geoefend. Doe het gewoon. Heb vertrouwen in jezelf, dan heb je de grootste stap al gezet. Veel succes! :couplekiss_man_woman: