Over ongeveer een maandje word ik aan mijn kaken en kin geopereerd. Ik weet al een tijdje dat dit gaat gebeuren, maar nu heb ik echt een datum gekregen en dat maakt het nog veel spannender. Steeds als ik eraan denk krijg ik kriebels in mijn buik en begin ik sneller te ademen, word er een beetje paniekerig van.
Nu weet ik wat er allemaal gaat gebeuren en dat is nog niet eens de reden van mijn angst, ik vind meer alles wat eromheen hoort spannend en eng. Ten eerste de dagen/nachten ervoor. Van mezelf weet ik dat ik best snel gestrest kan zijn en dat dat behoorlijke invloed op mijn slaap heeft, ook word ik snel misselijk, krijg ik last van mijn darmen etc. En zelfs de rit naar het ziekenhuis toe lijkt me vreselijk.
Wat ik vooral eng vind zijn het infuus, de narcose en het overnachten in het ziekenhuis. Heb zoiets nog nooit meegemaakt dus heb ook geen vergelijkingsmateriaal of iets.
De pijn ben ik minder bang voor, maar iets waar ik wel mee zit zijn de dagen/weken erna. Ik moet de eerste tijd vloeibaar eten en weet niet hoe lang dit gaat duren, dat verschilt per persoon ben ik al achter gekomen.
Mijn gezicht wordt ook heel anders en dat vind ik ook vrij spannend, ben bang dat ik een ander (negatief) zelfbeeld zal krijgen en er misschien niet blij mee ben.
Ook ga ik een paar weken school/werk missen, denk dat ik flink achter ga lopen.
Kortom, over een heeel aantal punten ben ik gestrest en ik vind maar geen manier om er rustig onder te worden. Dus misschien heeft iemand hier dé oplossing, hehe