Angst voor liefde.

Hi.

Nou ik ben dus verliefd op een jongen alleen ik weet nietzo goed, of ik het nou tegen hem moet zeggen of niet, aangezien ik vroeger erg veel vriendjes heb gehad en dus een soort van angst heb gekregen om verkering te hebben want ik ben bang dat dat mij later in mijn nadeel gaat werken (ik ben 13, had in groep 8 veel vriendjes). Ik twijfel dus heel erg of ik het hem moet zeggen of niet. Ook ben ik aardig druk, en ik ben bang dat hij mij niet leuk vind omdat ik dan te druk ben…

-xxx-

hoezo zal het je later ‘fataal’ worden? weet je wel wat dat betekent?

Ik heb het zelfde, ben best nog wel bang om verkering te krijgen, heb er in groep 6 zoveel gehad, nu wel intotaal 13 ofso, echt zoo erg! Maar ik ben in groep 8 2x gevraagd door jongens waar ik echt verliefd op was maar ik heb nee gezegd omdat ik niet durfde en dacht dat het snel weer uitging voor de zoveelste x…

Trouwens, mijn zus heeft ook een vriendje en die is echt superdruk maar dat is juist ook wel leuk! want als je elkaar dan ziet ben je weer helemaal blij! En je kijkt dan steeds weer uit naar iets wat jullie samen gaan doen!. xxx.

Succes!

ik heb het aangepast :slightly_smiling_face:

haha oke. maar je bent pas 13 joh je moet je niet zo druk maken :slightly_smiling_face:

Ja maar hij zit wel bij me in de klas, stel je voor dat als het uitgaat hij niet meer met me wil praten, en dat het praten niet eht meer gemakkelijk gaat…

up

ik moet een beetje lachen om dit topic. ik had in groep acht heel veel vriendjes! ik in groep 6! whaah

?

Je bent nog jong, denk goed na over wat wil ik?
Wil je graag een vriendje of wil je dat niet? Als je dat wilt moet je open blijven staan voor nieuwe dingen in je leven. Ook als een jongen je in het verleden gekwetst heeft, want één zal uiteindelijk de ware zijn. Mocht je er niet klaar voor zijn, moet je er niet aan beginnen.

up

Weetje als jij hem zo leuk vind en hij jou misschien ook dan gaat alles van zelf. een suptiele hint kan natuurlijk nooit kwaad haha. zoals: heb je zin om te chillen of als je uitgaat je hem mee vraagt enz… Maar je bent ook pas 13 en hij waarschijnlijk ook, en jongens van die leeftijd hebben (naar mijn ervaring) niet zo veel interese dan in meiden, dat komt vaak pas later. maar als je al zo vaak verkering heb gehad, hoe moeilijk kan het dan zijn om hem om je vinger te binden? niet alles hoef moeilijk te zijn, vaak als je er niet bij na denk gebeurt het al van zelf

In mijn ogen is de basisschool echte kalverliefde, wat houd je relatie in op de basisschool? Niet dat 't middelbare zoveel zal voorstellen, haha. Achja, zo denk ik er althans over.

Ik ben 13 en heb al heel veel vriendjes gehad? Wouw ik ga morgen even met mijn zusje van 10 praten, gaat mij iets te snel tegenwoordig! :’)

Maar inderdaad wat @124066 en @Lajo zeggen!

Gewoon lekker experimenteren, alles wat op de basisschool is gebeurd ‘telt niet’. Daar wordt je gewoon verliefd op iedereen.