Angst voor jongeren?

Hoi meiden,

Zoals aan de titel van dit topic te zien is heb ik dus een soort angst voor jongeren. Misschien klinkt het heel gek aangezien ik zelf 16 ben, maar het is toch zo. Ik bedoel hierbij niet alle jongeren, maar ik bedoel vooral jongeren die in groepjes zijn, luidruchtig doen, harde muziek opzetten, bepaalde kledingstijl en een bepaalde uitstraling hebben. Waar ik woon zijn er nogal veel van dit soort jongeren, en ik heb dan ook al een aantal keer problemen met dit soort mensen gehad. Vooral roepen, maar soms ook achtervolgen. Ik voel me hierdoor heel onveilig en angstig als ik naar buiten ga. Als ik in de verte zo’n groepje zie draai ik me meteen om en neem ik een andere weg, ook al duurt het dan veel langer. Maar helaas is dit niet altijd mogelijk.

Het maakt me boos en verdrietig dat ze zo doen, het enige wat ik doe is gewoon lopen, ik wil helemaal geen conflict en bemoei mij nooit ergens mee, maar blijkbaar vinden sommige mensen het leuk om andere mensen lastig te vallen… :frowning_face:

Ik vraag me af of andere mensen hier last van hebben of last van hebben gehad, en of iemand tips heeft. Ik heb geen mensenprobleem of wat dan ook. Ik kan prima met andere groepen mensen omgaan (ouderen, kinderen, volwassenen), maar jongeren zijn echt een probleem voor me…

Ik snap wat je bedoelt! Ik heb dit vroeger ook gehad. Ik heb geen tips voor je,maar ik denk dat als je over een paar jaartjes wat ouder bent (18-20) en dus ook wat ouder bent dan de gemiddelde hangjongeren dat het vanzelf wel ophoud en/of je zelf wat sterker in je schoenen staat :slightly_smiling_face:

Ik had dat vroeger ook hoor, op jouw leeftijd! Ik denk dat bijna elk persoon van jouw leeftijd of jonger het eng vindt om langs zo’n groepje in z’n eentje te lopen. Dat soort groepjes zullen het vast niet alleen bij jou doen en zullen het vast gewoon puur doen om zich stoer te voelen.
Als je langs zo’n groepje moet is het beste wat je kan doen, gewoon met rechte rug, kin omhoog langs ze heen lopen. Als ze iets roepen, gewoon negeren. Als ze je gaan volgen vraag je of je honing aan je kont hebt dat ze zo achter je aan moeten lopen. Maar ik snap als je dat niet zou durven want dat zou ik ook eng vinden :")
Maar als ze dat doen en ze gaan aan je zitten geef je de grootste bul gewoon een klap op z’n kanus, dat lijkt me wel duidelijke taal :stuck_out_tongue: