Ik heb denk ik een grote angst om mijn ontgroening, ik heb ooit een date afgezegd omdat ik te zenuwachtig was. Ook al vond ik hem echt super leuk en hij mij ook… Ik had me voor genomen als ik een vakantie vriendje zou krijgen, dat ik me dan zou laten ontgroenen, zodat ik dat niet met een liefde thuis hoef te doen. Omdat ik zo bang ben dat ik faal en dat 'ie me dan raar zou vinden . (gewoon in het algemeen, niet dat ie dat zou doen, maar uit schaamte)
En toen had ik een vakantie vriendje en zoende hij me, onverwachts, en toen wou hij me tongen en toen hield ik mijn mond dicht ( ook gebeurt bij mijn aller eerste keer ‘zoenen’ ) Was dus al voor de tweede keer.
Ik wil er eigenlijk gewoon van af zijn, en wil niet falen met mijn allereerste grote liefde dan, niet perssee omdat ik dan bang ben dat het over zou gaan, maar gewoon ; schaamte.
Ik denk dat het misschien wel komt omdat het twee keer totaal onverwachts gebeurde en niet wist wat ik moest doen.
Die aller eerste ‘zoen’ was nu al bijna drie jaar geleden en ik heb er nog steeds faal angst voor.
Helpp
Ik ken je gevoel. Ik had dit ook echt heeeel erg. Ik werd de eerste keer gezoend en trok me terug en riep… WAT DOE JE? Heel charmant haha. Daarna durfde ik dus ook niet meer te zoenen. Maar uiteindelijk toch gedaan want hij wilde heel graag haha en dat was eigenlijk ook een drama… Die keer na hem was een half jaar later en ineens gebeurde het gewoon en was ik totaal niet bang meer.
Uiteindelijk komt het echt wel goed!!
Dus je aller eerste keer ging echt heel erg slecht? Hoe kon het dan dat het je opeens wel lukte?
Ja, echt heeeel slecht. (Je moet zoals heel veel zeggen) gewoon proberen om je gedachten los te laten en dan gaat het eigenlijk echt vanzelf. En als het fout gaat is het op dat moment stom, maar later kan je er echt om lachen.
Je weet nooit hoe je eerste keer verloopt, maar als je je bij voorbaat al heel zenuwachtig maakt dan wordt het inderdaad erg stuntelig. Probeer die zenuwen om te zetten in positiviteit! Zo van: zoenen is helemaal niet zo moeilijk/raar/eng en mijn eerste zoen wordt GEWELDIG! Dan ga je het uiteindelijk ook geloven, want als je steeds zit te malen, dan wordt de gedachte alleen maar negatiever en negatiever. En denk maar zo: iedereen heeft zijn eerste zowen mee moeten maken en iedereen is er heel vanaf gekomen, haha geniet van het moment als het gebeurd, en doe het rustig aan! Als je aan een jongen verteld dat je nog niet gezoend hebt dan houdt hij daar echt wel rekening mee.
Ja, dat probeer ik ook! Maar is aardig lastig, vooral als je absoluut niet weet wat je te wachten staat.
Ik herken het wel. Was zelf ook altijd bang dat ik het fout zou doen omdat ik nog nooit gezoend had. Uiteindelijk is alles goed gegaan en dacht ik achteraf: ‘waar maakte ik mij nu zo druk om?’
Je moet je er niet te druk om maken. Het komt.
Om je gerust te stellen: mijn eerste keer was een ramp. Ik verkrampte en trok weg. De tweede keer ging stukken beter.
Je bent niet de enige.
Vervelend dat je zo onzeker bent! Is helemaal nergens voor nodig, al snap ik het wel. Bij zoenen kan je niet heel veel fout doen, dus echt falen zal je niet. Probeer je gewoon te ontspannen en er van te genieten, dan komt het echt wel goed
Je hoeft je er echt geen zorgen over te maken, het komt vanzelf wel!
Ging die fout omdat je je wegtrok of lukte het gewoon niet ?
heee ik had t ook heel erg! mijn vriend moest zeggen dat ik mn mond gwn open moest doen. hahah zag er niet uit… maarja de eerste keer ging dus niet zo soepel maar ik had m gewoon verteld dat ik het heel eng vond dus probeerde hij me echt te helpen! ik zou dus gwn eerlijk zijn tegen je vriend wann hij je probeert te zoenen! dont worry! het is inmiddels al meer dan 10 maanden geleden bij mij en ben nog steeds met m samen ! haha die eerste zoen verpest het echt niet voor je relatie hoor!
x
Rustig aan chick, je maakt er een veel grotere deal van dan het is! Klinkt nu misschien moeilijk te geloven maar het is écht zo. Niemand weet wat die moet verwachten de eerste keer, ze doen maar wat en eigenlijk neemt uiteindelijk een soort ‘instinct’ het ook wel over, dan gaat het allemaal vanzelf. En je hoeft niet gelijk een hardcore makeout sessie met hem te hebben, al is het maar 10 seconden, dan ben je iig al een beetje die drempel over.
Je moet er niet te veel bij nadenken! Laat het gewoon gebeuren.
Omdat ik wegtrok. Ik was ook net zoals jij bang.
-
Als ik jou was zou ik gewoon die eeerste zoen ‘bewaren’ voor iemand van wie je echt houd, dat je echt verliefd bent en dat je verkering ofzo hebt. Als je het dan niet kan of iets vindt tie dat echt niet erg. Dan kun je het samen leren, en het komt echt vanzelf wel. Het is echt niet zo dat hij bij je weggaat als je niet kan zoenen ofzo haha
Hee, weetje jongens zijn net zo bang als meisjes. Ik heb ook een keer gezoen met een jongen en hij beet in mn tong En ja ik was ook best bang maar toen ik ontgroend werd ging het hartstikke goed. Het enige waar je voor hoeft te zorgen dat je geen vreselijke adem hebt want daar zitten meeste mensen niet op te wachten. Je kunt als je bang bent dat je niet weet niet weet hoe het moet zoentips opzoeken… klinkt raar ik weet het. maar ja je kunt zegmaar proberen op je hand enzo… succes
(goede adem en geurtje maakt alles af ) xxx
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn eerste zoen heel onverwachts kwam en dat was misschien maar goed ook. Ik had niet verwacht op mijn eerste date te zoenen, maar mijn vriend (toen date) kon het niet laten. :’) Ik wist niet wat me overkwam, maar het is echt zo dat het vanzelf gaat. Iedereen heeft dat moment meegemaakt, en de eerste is misschien niet de beste, maar je bent echt niet de enige die er mee zit. Je zult je er dus toch overheen moeten zetten. Het is echt niet erg, en meestal valt het je date niet eens op, omdat je echt niet heel veel fout kan doen. Komt goed hoor!
Ik herken dit zo, maar ik vond toen een hele lieve jongen die er van af wist en het super schattig deed.
Ik wist gewoon dat het ging gebeuren, maar ik was zo verstijfd van de zenuwen dat ik niks kon maar hij propte toen maar gewoon die tong naar binnen.
Daarna nog een stuk of 30 x met hem geweest en dan “leer” je t van zelf…
Oh en trouwens, hij zei dat hij daarna alleen maar met een glimlach rond liep. Ook al bakte ik er echt niks van.
Ik snap wat je bedoeld, maar je moet je er echt niet druk om maken! Mijn eerste zoen was ook echt dramatisch. Maar na een tijdje krijg je het onder de knie en gaat het vanzelf! De jongen die ik voor het eerst had gezoend, is zelfs mijn vriendje geworden haha. Geen zorgen om maken, komt echt goed!!