Hoi lieve meiden,
Ik vraag jullie bij deze advies en raad. Ik heb al wat langer gevoelens voor een jongen die ik al jaren ken (en vroeger ook een keer mee heb gezoend). Al sinds het VMBO ken ik hem. Hij wordt in mei 21 en ik 20. Ik loop stage bij zijn moeder en blijkbaar heeft zijn moeder tegen hem gezegd dat ik best een leuk meisje ben voor hem en dat ik, aldus zijn moeder, goed bij hem pas. Dit kreeg ik van de week te horen van hemzelf. Alleen ik weet niet zo goed wat ik met mijn gevoelens moet doen. Ik ben juist dat heel bang dat het weer tijdverspilling zal worden, net zoals bij mijn vorige 2 relaties. Mijn tweede ex heeft mij op het laatst zo erg en naar behandeld, dat ik gewoon heel bang ben opnieuw verliefd te worden.
Maar goed, back to the point. Deze jongen in kwestie, heeft ook een behoorlijke verleden. Want voor zover ik weet en voor zover ik hem dus ken, heeft hij behoorlijk veel meisjes gezoend en ik denk ook wel meer. Een player dus, zou je kunnen zeggen. Ik ben erg bang dat hij mij dus ook gewoonweg played, dat hij er geen snars van meent wat ie zegt. Alleen het viel hem al op dat ik erg terughoudend was toen hij mij vroeg om naar de bioscoop te gaan (waar ik ja op gezegd heb). Hij vroeg dus: Dus we hebben een date? Ik: Of het een date is of niet, we zijn er gezellig een avondje mee weg, toch? Ik zie wel waar het schip zal stranden… Het lijkt er gewoon op of ik hem afstoot zo. Maar het is gewoon die angst… Ook gaat hij wat betreft zijn gesprekken, toch best wel ver. Ook al ken ik hem lang, ik hoef niet perse te weten dat hij ‘heel erg gaat flirten’, of dat als ik de auto meeneem en dus rij dat ie mij een kus wil geven. En natuurlijk het typische mannending dat hij of heel spraakzaam is, of dus niets zegt. Hij gaat te snel, terwijl ik het rustig aan wil doen. En ik laat dit ook wel merken door er bijvoorbeeld er overheen te praten. (Alleen beetje jammer dat mannen dat soort hints niet snappen)
Ik weet gewoon niet zo goed wat ik moet doen, eerlijk gezegd. Ik vind het zo moeilijk, omdat ik weet dat hij vroeger heeft geplayd en ik dus niet weet of hij zijn streken is afgeleerd… Maar ik heb ook weer niets te verliezen om af te spreken met hem.
Ik ben gewoon bang dat ik smoorverliefd word op het verliefd zijn en dat het niets wordt. Pff
Ik hoop dat jullie dit nogal onsamenhangend verhaal snappen en jullie mij kunnen helpen.
Bedankt voor het lezen!