Angst om te werken

Ik weet dat het dom klinkt maar ik vind het echt eng om in een winkel ofzo te werken.
Ik was aangenomen bij de Trekpleister maar daar ben ik vrij snel weggegaan omdat ik het niks vond en er telkens gezeik was met de leidinggevende, ze zei telkens dat ik van alles niet goed deed enz. en ik ging telkens met tegenzin heen.
Nu heb ik een sollicitatie lopen bij het zwembad maar ook daar heb ik geen zin in.

1 keer in de week maak ik schoon bij iemand thuis en dat bevalt goed, verdient ¤5 per uur. Verder lijkt oppassen me wel wat, ik heb al wat adresjes maar die zijn voor af en toe.

Mijn ouders willen dat ik een echte baan heb met collega’s enzo maar daar ben ik echt bang voor. Ik maak niet zo makkelijk contact en ben bang om fouten te maken.

Hebben meer mensen dit? Help me please(A)

ik heb het ook omdat ik later misbruik van maakte
angst vooralles
sociaal gebied
en omwat ik doe
ik snap je angst wel

Hmm… nou ik heb niet echt angst om te werken om die reden.
Maar misschien moet je gewoon kijken naar waar je echt graag wilt werken, en niet alleen om het geld, en dat het dan beter gaat? Of in een winkel waar niet veel mensen werken.

Gewoon doen! Misschien is solliciteren bij een supermarkt iets voor je achter de kassa? Ik werk bij de Appie en vind het erg gezellig daar. Veel contact met collega’s en altijd lol tijdens het werken. Je hoeft je daar geen moment te vervelen.

Ik denk dat wanneer je je angst overwint dat je werken ook veel leuker gaat vinden. Je moet ten slotte nog wel even een tijdje werken tot je pensioen haha :wink:

ik herken het wel hoor,
dat had ik ook in het begin!
nouja ik maak zelf redelijk snel contact.
en ik was ook heel bang om fouten te maken,
maar daar hoef je echt niet bang voor te zijn want er kan niet zoveel misgaan.
misschien kun je ergens gaan werken waar iemand werkt die je kent en die je graag mag natuurlijk.
dan heb je een beetje vertouwd gevoel
en kan diegene je voorstellen, of je praat gewoon een beetje met iedereen.
ik heb me zelfs aan een paar mensen niet eens echt voorgesteld, en daar heb ik nu veel gesprekken mee haha.
ik zal niet andere dingen gaan kiezen vanwege je angst, hoe makkelijk het ook is, behalve als je echt geen leuke collega’s hebt maar dat zou ik dan nog aankijken.
succes!

ik heb een tip!
als je nieuw bent stel jezelf voor aan iedereen.
ik heb een hekel aan nieuwe mensen die zich niet
voorstellen enzo. :stuck_out_tongue: wat is het ergste wat er kan gebeuren?

Toen ik bij de Trekpleister werkte had ik niet echt veel collega’s, 7 ofzo maar die waren allemaal veel ouder.

Een vriendin van me werkt bij de AH en die is ook heel onzeker en verlegen enzo en zij heeft het wel naar haar zin, dus miss is dat wat.

Ik heb trwns wel net 2 sollicitaties verstuurd; 1 naar de Vero Moda en 1 naar de Action. Alleen het lijkt me wel echt zo eng achter de kassa:P

bij de action leren ze je wel hoe je kassa moet draaien, tenminste bij mij wel
en ze hielpen net zolang tot het me lukte.
bij de vero moda helpen ze je vast ook wel goed, daar heb ik alleen geen ervaring mee maar ik denk dat je daar ook gewoon bij de paskamers komt te staan ofzo.

Sollicitaties verstuurd? Dat werkt meestal niet echt. Bij de winkel zelf langs gaan en een sollicitatieformulier vragen is een veel betere aanpak, dan word je sneller aangenomen. Maar dan moet je wel alleen gaan, als je met 5 giechelende vriendinnen aan komt zetten nemen ze je niet serieus.
Maargoed, das nu toch al te laat voor jou. :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar ik zou gewoon een baantje zoeken met collega’s, laat het gewoon op je afkomen. Zij snappen ook wel dat sommige mensen nou eenmaal verlegen zijn. En miss wordt het wel hartstikke gezellig.
En fouten maken is menselijk. ; )

Het is best wel herkenbaar, maar ik denk dat de enige oplossing toch echt is om je over die angst heen te zetten. Ik moet dat ook maar eens gaan doen…